Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  soja granulat?  (läst 6281 gånger)

mitt nya jag

soja granulat?
« skrivet: 18 jan-09 kl 17:24 »
Beslutade mig på äldre dar  ;) för att bli vegetarian för 3 månader sedan, då jag aldrig har varit kött älskare.
Har läst om nått som jag tror heter soja granulat,men min fråga lyder då, vart får man tag på det?
Har letat i alla stora affärer. Nån som kan hjälpa mig med det så vore jag tacksam.

Kramizar

mill

SV: soja granulat?
« Svar #1 skrivet: 18 jan-09 kl 21:37 »
Jag skulle gissa på att du kan på Life och andra hälsokostaffärer. Tror jag har sätt det på Life här i stan i alla fall, men jag är inte säker.

Arizto

« Svar #2 skrivet: 20 jan-09 kl 12:52 »
Har dessvärre dålig koll på just Örebro, men som redan nämnt brukar det finnas på hälsokoster, vissa life butiker. Man brukar även kunna hita granulat i hyllan på vissa Hemköp.

Om du inte lyckas hitta något så går det att beställa från:
http://www.veggi.se/

Eller så passar du på att shoppa lite annan vegetariska mat i samma veva från:
www.goodstore.se

lauralisa

• -
« Svar #3 skrivet: 20 jan-09 kl 13:08 »
hej!
Av någon fullkomligt obegriplig anledning är det väldigt svårt att hitta sojagranulat i Sverige.
I mitt andra hemland, Finland, går det däremot att hitta i flera olika märken och sorter på precis vartenda snabbköp!

Undrar hur det kommer sig? Där kostar de också bara 30-50% av vad de kostar här. Om du åker dit: bunkra upp. Det brukar jag göra.
Om man anar vart man vill, kan man färdas dit man ska.

Arizto

« Svar #4 skrivet: 20 jan-09 kl 15:10 »
Jag tycker ändå att det är relativt lätt i stora och mellanstora städer. Dessvärre finns det ingen kontinunitet på vilka kedjor som har vad i sina sortiment vilket irriterar då man tvingas kolla upp olika butiker när man är i nya städer istället för att gå till de "säkra korten".

Varg-älva

• Finland
« Svar #5 skrivet: 23 jan-09 kl 20:12 »
Jo, här i Finland finns en hel massa olika! Små gryn, strimlor, bitar och så vidare! Och de är till och med gjorda av icke genmanipulerad soja!! Fast jag antar att ni i Sverige har större urval på till exempel bönor (torra) och liknande. Jag minns att det för flera år sen fanns att köpa små ljusgröna bönor som blev väldigt goda.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #6 skrivet: 23 jan-09 kl 20:31 »
Finns ju hur mkt som helst.. köpt massa av olika sorter på vanliga ICA...
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

mitt nya jag

« Svar #7 skrivet: 25 jan-09 kl 09:58 »
Tack snälla alla för svaren.
Och Arizto för länkarna :)
Finland ???ska komma ihåg det eller be släkten skicka ;)

Tack ännu en gång.

Kramizar

Curry Curry Nam Nam

« Svar #8 skrivet: 04 feb-09 kl 16:23 »
I think you could find that in all health shops  in sweden , I found them at Satva bakery in Mariatorget ( Stockholm) tel :6699393

dianaj

« Svar #9 skrivet: 27 feb-09 kl 16:48 »
min ICA maxi har det i sin sortiment, tidigare både sojafärs och grytbitar men sist gång jag handlade bara grytbitarna, jag hoppas färsen bara var slut annars ska jag be dem beställa åt mig
Du tänker på den torra TVP eller hur?  Jättegod chilisincarne blir det av grytbitar, kidney böner, lök, tomat grillkrydda och stark paprikapulver

jag kan mycket väl tänka mig att Life har eller kan ta hem åt dig, men de brukar jag vara dyrare  :(

Skytten

• Skåne
« Svar #10 skrivet: 27 feb-09 kl 18:46 »
Sojaproteiner och olika sojaprodukter finns i säckar t.ex. hos lantmännens.
Sök efter certifierade produkter, så inte de växer på fd regnskog. ::)
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Calle

• Västmanland
« Svar #11 skrivet: 28 feb-09 kl 07:52 »
Jag brukar köpa sojagranulat i en indisk mataffär (Maharadja Livs vid Backaplan i Göteborg). 50kr /kg

dianaj

« Svar #12 skrivet: 28 feb-09 kl 09:53 »
Jag brukar köpa sojagranulat i en indisk mataffär (Maharadja Livs vid Backaplan i Göteborg). 50kr /kg

bra pris! tack för tipset :D

parkas

« Svar #13 skrivet: 22 apr-09 kl 18:16 »
I Örebro kan man köpa Sojagranulat på Ali Baba, Storgatan 18. En påse, 300 g, kostar 20:-.
Granulatet finns ganska nära mjölkdisken om du inte vill gå runt i hela affären, vilket du borde vilja för de har ett fantastiskt utbud för vegetarianer.

Vurre

« Svar #14 skrivet: 23 apr-09 kl 14:49 »
Och vad i hela helvetet har sojagranulat med självhushållning att göra?
snus? vad är priset på en pris?

Dela detta:

* Inloggade just nu

696 gäster, 5 användare
fri, alternaiv, Willeryr, Lilla i, Peter

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser