Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Namn på hönshus  (läst 13826 gånger)

Snarrbon

• Om du inte provar vet du inte om det går
    • Skåne
    • Mettes kaniner
Namn på hönshus
« skrivet: 13 jan-09 kl 21:59 »
Det kunde vara roligt att höra vad ni kallar era hönshus. Själv har jag döpt mina hönors och tuppens hus till Galeriet. Dock har jag inte hängt upp någon skylt ännu men den kommer.
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

Vilse

• Gäst
SV: Namn på hönshus
« Svar #1 skrivet: 13 jan-09 kl 22:03 »
Jag hittade en skylt paa jobbet i en laada,,ACCOUNTS & ADMINISTRATION.

jag snodde den och satte upp paa hoenshuset :)

rina

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 13 jan-09 kl 22:06 »
Ett av mina hus heter "Kläckeboa" där har jag i förrummet foder och kläckmaskiner sen andra rummet kycklingar+ undulater och nymfparakiter ;D

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #3 skrivet: 13 jan-09 kl 22:36 »
Rolig ide! Vi har en skylt på vårt hönshus, på dörren, men där står bara, 'Här bor hönorna', ett namn hade varit roligt!

;D Det påminner mig om min makes jobb, där de satte upp en skylt på toadörren som det stor 'Tryckeri' på. En gång hade de besök, höga gubbar av något slag, en var nyfiken på tryckeriet och öppnade och kikade in...
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #4 skrivet: 13 jan-09 kl 22:50 »
Inget namn... Men ett jag tänkte på var "Hönsholken". :)
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

pernilla70

• Bohuslän
    • http://pernillaliljeros.spaces.live.com/
« Svar #5 skrivet: 13 jan-09 kl 22:58 »
Jag har tänkt mig en skylt med fjäderboa.
Där bor höns, kalkoner och gäss.......
Bor på en gård med sambo och 2 killar. Vi har 3 hästar, Texelfår, 2 labradorer, 6 katter, skånegäss, Kalkoner Pekingankor och en drös med höns.

tuva-li

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 13 jan-09 kl 23:01 »
Kackelstugan  ;D

Inga-Karin

• Två av våra 12 Hedemorahönor med sina tuppar
    • Västmanland
« Svar #7 skrivet: 14 jan-09 kl 05:07 »
Alltså, ni är bara för roliga. Var får ni allt ifrån? *ler* Dessa era namn blir svårslagna, men jag ska klura på det. Har inte haft någon fantasi alls märker jag.......

Äntligen är det ONSDAG ;-)  tycker I-K
Maka, mamma, svärmor, trippelmormor, dubbelfarmor, matte, hönsmora, f.d.skolsyrra, dotter, syster, faster och moster. Nybliven statsanställd friherrinna.
Vi fick hem våra Hedemorahöns 080320 och fick beviljat Genbank 090325

Vilse

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 14 jan-09 kl 05:32 »
ta foersta baesta skylt du hittar som du kan sno! :)

chili

• Uppland
« Svar #9 skrivet: 14 jan-09 kl 06:38 »
Ingen skylt på dörren, men däremot en skylt vid pinnarna:

"platsbiljett ger företräde till sittplats"

/Chili
Bor i Norrtälje med fru och barn. Har isbar. Vill ha maran.

Krågedal

• Östergötland
« Svar #10 skrivet: 14 jan-09 kl 07:28 »
Hej! Första skylten vi hade stod "SVERIGES RIKSDAG REGERING" PÅ ;D ;D :-[ Men nu har vi fått tag på en "militär" skylt  "deta objekt får ej fotograferas avbildas eller liknande" ??? mmm. (jag kommer inte ihåg allt) :-[ 
Har hund, katter, Kindahöns och Gotlandskaniner  (egen genbank)har två Tinkerhästar på "foder", dotter som är född 2006. Bor på landet i hyrt hus....

Therese K

• Skåne
« Svar #11 skrivet: 14 jan-09 kl 07:51 »
Ingen skylt på dörren, men däremot en skylt vid pinnarna:

"platsbiljett ger företräde till sittplats"

/Chili
;D ;D ;D ;D ;D
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Inga-Karin

• Västmanland
« Svar #12 skrivet: 14 jan-09 kl 12:17 »
Jag snodde en skylt från den rivna hockeyrinken här intill, som nu är uppsatt i utrymmet. På skylten står det VARNING FÖR AMONIAK!

Maken klurade ett tag under morgonens hundpromenad och sen kom det "Tillägget". Det får bli vårt namn på Hönshuset. Skylt är givetvis beställd från samme make. // I-K
Maka, mamma, svärmor, trippelmormor, dubbelfarmor, matte, hönsmora, f.d.skolsyrra, dotter, syster, faster och moster. Nybliven statsanställd friherrinna.

Göthes

• Lycko hönsen de bästa är!
« Svar #13 skrivet: 14 jan-09 kl 14:04 »
Kombinerat namn för Kanin & Hönshus (dvs. stallet) är:

HÄR ÄR DET

Skrivet med stora vita bokstäver på svart bakgrund. Jag höll på att bli vansinnig ett år på att de som skulle hämta kaninungar aldrig hittade rätt. Så då målade jag nämnda skylt och ställde ut vid vägen. Sen när produktionen av kaniner gick ned något åkte skylten in och glömdes bort. När jag hittade den slängde jag upp den på stalldörren.
Känns bra.
Här är det. i bestämd form liksom. Det enda stället.
Hönan Manne (en av våra lyckohöns) brukar säga:  "Tittar med ena ögat ... Tittar med andra ögat ... Tittar med Båda Ögonen... Förstår fortfarande ingenting..."

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #14 skrivet: 14 jan-09 kl 15:39 »
Jag är inte så värst fantasifull....  ::)

"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

Stavern

• Norge
« Svar #15 skrivet: 15 jan-09 kl 18:58 »
 ;D Haha....Galeriet, Fjäderboa o Tillägget!!! Fantastiskt! ;)
Svensk kille i Norge... Bor på småbruk söder om Oslo. Bor tillsammans med mannen, Jack Russel tiken Vera, Isbarhöns, Skånsk Blomme och ett dvärg Kochin par

pernilla70

• Bohuslän
    • http://pernillaliljeros.spaces.live.com/
« Svar #16 skrivet: 15 jan-09 kl 22:52 »
Haha....Galeriet, Fjäderboa o Tillägget!!! Fantastiskt!

Tror jag får göra skylltar till alla delarna i hönshuset. Ni är så duktiga och påhittiga så det kan ju inte bli bättre

Ha de gott
Bor på en gård med sambo och 2 killar. Vi har 3 hästar, Texelfår, 2 labradorer, 6 katter, skånegäss, Kalkoner Pekingankor och en drös med höns.

Inga-Karin

• Västmanland
« Svar #17 skrivet: 16 jan-09 kl 14:19 »
Tycker om din skylt också "Vingklippt" och ditt hönshus ligger helt klart i vacker natur! // I-K

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #18 skrivet: 20 jan-09 kl 21:29 »
Tack! Hela våran gård består av vacker natur!   ;D
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

Melica

« Svar #19 skrivet: 01 feb-09 kl 00:57 »

Åh, så bra!  ;D ;D ;D
Är på jakt efter dvärghöns som lägger färgade ägg. Gröna, mörkbruna eller prickiga. Köper gärna avelsägg. Är även intresserad av blandraser.

Dela detta:

* Inloggade just nu

553 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser