Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsbytardag 9/5-09 i Österbymo, Östergötland  (läst 9359 gånger)

alternaiv

• Småland
    • Tvåleriet
SV: Hönsbytardag 9/5-09 i Österbymo, Östergötland
« Svar #60 skrivet: 11 maj-09 kl 16:40 »
Ledsen att tona ner betydelsen av detta, men Ydre brukar ha det utrymmet varje dag i tidningen, och rätt ofta händer här absolut INGENTING så händer det något kul får det alltid hela utrymmet..... ;D :-[

Ydresidan är med både i TranåsTidningen, SmålandsTidningen och VetlandaPosten med en upplaga på c:a 17.000 så så litet är det inte.
Av erfarenhet vet jag att många läsare läser varenda sida :)
Tvättvålsmakare och importör av indiska tvättnötter.
www.tvaleriet.se

snowrabbit

• Småland
« Svar #61 skrivet: 11 maj-09 kl 21:23 »
Tack för en jätterolig dag!!Det var jättekul att vara med med mina plantor...eftersom idag kläcktes vår första kyckling hade jag inte så mycket att bidrar med hönsen ;D men nästa år kanske...

Läste artikeln med idag..jättekul att det händer nåt i ydre

Dolvis

• Östergötland
« Svar #62 skrivet: 12 maj-09 kl 09:10 »
Ydresidan är med både i TranåsTidningen, SmålandsTidningen och VetlandaPosten med en upplaga på c:a 17.000 så så litet är det inte.
Av erfarenhet vet jag att många läsare läser varenda sida :)

Ok då.... ;)

Cissiluria

• "Det var det värsta!!!"
    • Östergötland
    • Art CECILIA
« Svar #63 skrivet: 12 maj-09 kl 11:26 »
Varför förringa vikten och glädjen av att synas i småtidningarna, sånt förstår jag inte? :o ???

Glädjen med detta är väl nog, genomslagskraften skall heller icke förringas........ någon läser en liten artikel, någon berättar för sin granne, som har besök från två kusiner, den ena från Göteborg och den andra från Stockholm. Den från Göteborg, skall vidare på en liten semestertripp till intresserade goda vänner i Ystad som föder upp göingegetter, skånegås och skånska blomme........ så sprider sig ryktet i vidare och vidare ringar!

Jag är övertygad om att nästa års Hönsbytardag i Groddens regi, kommer att bli en än större succé.

Så, låt ingen förringa eller förta din glädje, alternaiv.............. jag tycker att det är superkul och jag gläds med alla er som hade möjlighet att vara med, själv jobbade jag tyvärr, men Anna-Karin hjälpte mig att sälja silkeskycklingar, så jag är glad för det också.

Nästa gång SKALL JAG VARA MED!!!
*slår näven i bordet*
Bor på liten gård med sambo, katterna Frasse, Stina. Siri, Sockan och Daisy, cockrarna Nora och Malte, samt en flock blandrashöns.

Blogg finns på: http://akullakadorranfunderar.blogspot.co

Dolvis

• Östergötland
« Svar #64 skrivet: 12 maj-09 kl 11:28 »
Jag gör en pudel 8)

Cissiluria

• Östergötland
    • Art CECILIA
« Svar #65 skrivet: 12 maj-09 kl 11:34 »
Gott nog, Dolvis.....  :)
Bor på liten gård med sambo, katterna Frasse, Stina. Siri, Sockan och Daisy, cockrarna Nora och Malte, samt en flock blandrashöns.

Carmen

• Gäst
« Svar #66 skrivet: 13 maj-09 kl 12:26 »
Hej!

Det blev succé i alla fall!  ;)
Jag sålde dina silkes snabbt som sjutton Cissilura så låt dem gärna bli i repris!

Nästa år kommer jag att försöka ha med kycklingar av alla mina dv Cochinfärger, bara jag får upp mina grupper i år.

mvh
Carmen
« Senast ändrad: 13 maj-09 kl 12:29 av Carmen »

Cissiluria

• Östergötland
    • Art CECILIA
« Svar #67 skrivet: 13 maj-09 kl 13:42 »
Ja, det var kul! Kul också att alla djur var så eftertraktade och jisses, om du kommer med alla dina fina dv cockin i vackra, speciella färger nästa år, vilket riv det skall bli!!! Vore kul om du kunde ta fram vit och gul columbia!!! Jag hoppas kunna erbjuda lite fina rena blomme nästa år. Framför allt hoppas jag att jag kan vara med på plats och inte måste jobba, men nästa år kan jag ju ta ut semester, det gick ju inte i år. 

Skönt också att det inte blev några djur kvar, bättre att vissa besökare blev utan, än att vi stod kvar med djur som vi inte hade plats med.

Dela detta:

* Inloggade just nu

831 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser