Har kollat med länstyrelsen, tydligen proplematiskt, för dialog med hovet och staten men det är ibland som att stånga sig blodig. Är ju själv en inbiten jägare och tycker att grisen är ett spännande vilt att jaga, men skulle helst slippa dom.
Skitt i länstyrelsen. Dom har ingen koll på vad det står i lagen. Utan hittar bara på. (som polisens vapenlicensavdelning)
Samma sak med staten. Du för en dialog med tjänstemänn som aldrig har läst lagen utan tror att dom vet var det står i den.
Du skall ringa Östermalam och fråga efter Henrik eller någon annan som kan hjälpa dig.
Dom brukar hjälpa även om du inte är medlem.
Jag var inte heller medlem från börrjan men fick så mycket hjälp att jag till slut belv medlem.
När dom har förklarat vad det står i lagen så skall du be dom förklara var du hittar texten.
Så att du kan skicka den till länstyrelsen och staten och ifråga sätta varför dom inte följer lagen.
Då brukar dom vakna till.
En tjänsteman sa till mig att det är bra när du ringer för då får vi lära oss lite nytt.

Jag som trodde att man som beslutande tjänsteman var tvungen att ha koll på att lagen hade ändrats flera år tidigare. Innan man fattade beslut!