Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Om Vorwerk (bilder)  (läst 25556 gånger)

Tricia

• Sydney
    • Västergötland
    • Kennel Mimmtrix
SV: Om Vorwerk (bilder)
« Svar #20 skrivet: 01 nov-09 kl 01:39 »
OK, då lägger jag ut några bilder här. Tagna i början av juni i år. :)
Mvh
Mimmi
Jaktfasan, Stor och dvärg Bielefelder, Kopparh Maran,  MES. Wyandotte stor, silversv rand. Dvärg Wyandotte rand: Silversvart. Legbarfärgad, Lavendel, Vita, röd porslin. Silversvart bandade. Holländare: Lavendel, blå, svart, citron och guldporslin. Uppf av stående fågelhundsrasen: Weimaraner

Tricia

• Sydney
    • Västergötland
    • Kennel Mimmtrix
« Svar #21 skrivet: 01 nov-09 kl 21:01 »
Dom är himla trevliga höns! :D
Jaktfasan, Stor och dvärg Bielefelder, Kopparh Maran,  MES. Wyandotte stor, silversv rand. Dvärg Wyandotte rand: Silversvart. Legbarfärgad, Lavendel, Vita, röd porslin. Silversvart bandade. Holländare: Lavendel, blå, svart, citron och guldporslin. Uppf av stående fågelhundsrasen: Weimaraner

Yrmff

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 02 nov-09 kl 11:47 »
en av våra 4 vw. taget i somras ca12-14 v gammal.

mvh H
« Senast ändrad: 02 nov-09 kl 13:32 av Yrmff »

Anna

• -
« Svar #23 skrivet: 02 nov-09 kl 12:31 »
Hur är de som ras? Bra äggläggare, ruvare, köttras el nå'n annat som är bra med rasen?
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #24 skrivet: 02 nov-09 kl 13:30 »
Så vackra...  =) Undrar också om de är bra värphöns? Och hur stora är äggen? Behöver föryngring av större äggläggare i blandgruppen känns det som... Småttingarna börjar ta över och storingarna börjar bli gamla och tackla av! ;D :-\
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #25 skrivet: 02 nov-09 kl 14:43 »
de ger bra kött. ruvar inte gärna.kycklingarna är snabb växta. 55 g ägg. skalfärg gul aktig
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

älglund

• Dv. kockiner, Sussex, Orpington, Vithättor, Silkes
    • Västerbotten
    • www.familjenwiklundagren.se
« Svar #26 skrivet: 02 nov-09 kl 22:32 »
Är dom lugna eller nervösa?
Sambo och  6 barn, 2 hästar,1 hund, 5 katter, 1 kanin, och drygt 100 hönor och tuppar ( dv.kockin, sussex(4 olika färger), orpington, dv.vithättor, dv.silkes, holländsk dvärg, Sabelpoot och ett gäng med blandraser).  www.familjenwiklundagren.se

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
« Svar #27 skrivet: 03 nov-09 kl 07:09 »
de är livliga men inte flaxiga.

älglund

• Västerbotten
« Svar #28 skrivet: 03 nov-09 kl 20:45 »
Vilken färg på äggen har dom? Värper dom bra?
Sambo och  6 barn, 2 hästar,1 hund, 5 katter, 1 kanin, och drygt 100 hönor och tuppar ( dv.kockin, sussex(4 olika färger), orpington, dv.vithättor, dv.silkes, holländsk dvärg, Sabelpoot och ett gäng med blandraser).  www.familjenwiklundagren.se

Mazzi

« Svar #29 skrivet: 03 nov-09 kl 20:47 »
Vilken färg på äggen har dom? Värper dom bra?
här står det att de värper gulaktiga ägg på 55 gram :)
http://honsraser.blogspot.com/search/label/Vorwerk

gernsö

• Skåne
« Svar #30 skrivet: 04 nov-09 kl 19:17 »
Tänk på en sak, rasen är inte färdig i fjädrarna förrän den fyllt två år, så ser de lite "spräckliga"ut så kan de bli ok efter ett par fjäderbyten, pratade med en utställare som berättade detta.
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

linslus

• www.vastrabo.se
    • Småland
    • Västrabo höns & kaniner
« Svar #31 skrivet: 04 nov-09 kl 21:48 »
Tänk på en sak, rasen är inte färdig i fjädrarna förrän den fyllt två år, så ser de lite "spräckliga"ut så kan de bli ok efter ett par fjäderbyten, pratade med en utställare som berättade detta.

Stämmer inte alls.  De är som allra bäst strax innan de börjar värpa. Året efter när de ruggat blir de oftast mer svarta i fjäderdräkten. Allt enligt min granne som har haft rasen i 15 år.

Yrmff

• Gäst
« Svar #32 skrivet: 04 nov-09 kl 23:00 »
Stämmer inte alls.  De är som allra bäst strax innan de börjar värpa. Året efter när de ruggat blir de oftast mer svarta i fjäderdräkten. Allt enligt min granne som har haft rasen i 15 år.
hmmm lustigt!! har hört båda varianterna!! Nu har ingen av mina vw börjat värpa än men dom tävlar med maranerna om topplaceringen i utseende.. är mycket förtjust i maranhönsen (svart koppar) och vw-tuppen... fast marantuppen vinner klart i personlighet :)

hade en hund på besök i hönsgården (en grannes en bit bort) för en tid sen å både maranerna -1stk vw klarade sig bra ... de som fick stryka på foten var mina silkes -5 stk  :(  :( ... dom var väl inte lika flygga...
mvh H

gernsö

• Skåne
« Svar #33 skrivet: 05 nov-09 kl 06:34 »
Jag säger bara vad jag fick berättat för mig, och jag tror honom.
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

älglund

• Västerbotten
« Svar #34 skrivet: 29 jan-10 kl 08:36 »
Är sugen på att skaffa vorwerk. Vad har ni för erfarenheter av den rasen?  ???

yezzika

• Bohuslän
« Svar #35 skrivet: 30 jan-10 kl 10:00 »
Har några stycken som jag haft något år.
De jag har har ännu inte värpt något hos mig men väntar på att de ska börja.
De är sällskapliga men inte lika påträngande/kontaktsökande som tex mina New Hampshire och Barnevelder.

Nu måste jag åka till jobbet, är det något mer så får du gärna fråga  :D så ska jag försöka svara.
Bor i det röda huset med man, 2 barn. Har 2 hästar & höns av raserna New Hampshire, Vorwerk

älglund

• Västerbotten
« Svar #36 skrivet: 30 jan-10 kl 16:48 »
Hur är de i jämförelse med sussex?

yezzika

• Bohuslän
« Svar #37 skrivet: 30 jan-10 kl 22:15 »
Ganska lika Sussexarna.
Mina Sx i allafall. De har koll på mig men kommer inte direkt fram.
Vw är något flaxigare el. vad man ska kalla det, men inga yrhjärnor som far omkring.

Svårt att förklara.. Speciellt nu när jag är trött och knappt kan tänka..
Men jag gillar dem =)
Bor i det röda huset med man, 2 barn. Har 2 hästar & höns av raserna New Hampshire, Vorwerk

Smic

• Sara. Men ibland är det Johan som skriver :)
    • Västergötland
    • Västergården
« Svar #38 skrivet: 31 jan-10 kl 14:01 »
Jämfört med mina appenzeller är de väldigt lugna och det ordet jag nog mest använt om dem är godmodiga.
När de var unghöns var de lite hårda mot kycklingarna, men sedan de blev vuxna och började värpa och så, så var de jättetrevliga! Pigga och vakna, men inte så de sprang omkring som tokar. Otroligt fluffiga och gosiga!  :)
En kompis till mig tyckte bäst om dem bara för de var så vackra...

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
« Svar #39 skrivet: 09 feb-10 kl 07:20 »
Hönan

Tuppen

Dela detta:

* Inloggade just nu

749 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser