Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  mobiltelefon abonemang, panik  (läst 1508 gånger)

olandstok

• Gäst
mobiltelefon abonemang, panik
« skrivet: 06 dec-08 kl 06:41 »
om några veckor står jag utan telefon då jag slutar på mitt nuvarande jobb..

telefonen har jag kvar men skulle uppskatta hjälp med att välja abonemang, är det kontant kort som gäller om man vill ringa billigt?

det är inte många minuter jag pratar i telefon, men det blir några längre samtal i veckan, kanske upp mot 30 min i veckan snitt..

vad ringer ni med?

god morgon önskar erik

Naturliv

• Södermanland
SV: mobiltelefon abonemang, panik
« Svar #1 skrivet: 06 dec-08 kl 09:37 »
Ett tips är att ta reda på vilka telefonbolag dina vänner har. De som du vill ringa. Oftast är det billigast att ha samma. Kontantkort är absolut bäst för dig som ringer ojämnt, kanske mest under semestrar och ledigheter. För dig med en konstant hög telefonnivå är antagligen abonnemang bäst.

Jag rekommenderar inte Telenor, de har inte förstått att det behövs master för mobila samtal. Annars verkar Telia, Tele2, Comviq, Tre och Parlino köra på fler master. I alla fall bättre mottagning på fler ställen. Kolla på deras hemsidor och jämför. Finns säkert fler bolag.

www.telia.se
www.parlino.se
www.tele2.se
www.tre.se
http://www.tele2.se/kontantkort-oversikt.html
« Senast ändrad: 06 dec-08 kl 09:40 av Naturliv »
Tänk om man kunde vara som de livskraftiga maskrosorna - och växa vidare och må gott trots asfalt och betong

PellePutt

« Svar #2 skrivet: 06 dec-08 kl 10:34 »
Gå in på
http://www.telepriskollen.se

Där kan man genomföra olika abonnemang och bolag och göra en kalkyl för hur mycket just du ringar för. Tag några av dina gamla teleräkningar och jämför hur mycket du ringt för, om det är någon du ringer mycket och kolla vilket abonnemang denne har.
Bli vägitarian - ät bara roadkill

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #3 skrivet: 06 dec-08 kl 10:38 »
Jag har haft Telenor i 5 år nu och måste säga att jag är mycket nöjd. Har alltid täckning (bor i söder) de har bra erbjudande, inte så höga abonnemangskostnader och är generösa med hjälp och nya telefoner.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

ingvar2

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 06 dec-08 kl 11:55 »
Blir ofta påhoppad av alla dessa försäljare som vill sälja abbonemang, och har aldrig fattat vitsen med att ha ett.. Har man en egen telefon så kan jag inte för mitt liv förstå varför man ska ha ett abbonemang? Man har ju exakt samma priser och förmåner med ett kontantkort, förutom att man slipper betala en fast avgift hela tiden.  Jag övertar alltid frugans gamla telefoner och kör dom med kontantkort, har ett på Telia och ett på Telenor, där är samma pris på båda, 69 öre i minuten för samtalen och om det är 69 eller 79 öre per sms. Ett tips är ju bara att man bör ringa upp en hundralapp i månaden för att få detta pris, för det gäller i 30 dagar från att man laddat kortet, sen hoppar priset upp till 2,50 eller vad det nu är.. Så man får ju inte ladda kortet för mycket, då har man inte tänkt till :).
Men å andra sidan, ringer man för mindre än 100 kr i månaden så blir ju även ett abbonemang dyrt.

Ska man däremot köpa en telefon ny, så är det ju en helt annan sak, då kan ju abbonemanget vara ett sätt att få ner kostnaden för telefonen.

Magnusandersson

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 06 dec-08 kl 12:23 »
Använder Halebop! Fungerar i så gott som hela landet(telias master) 59 öre/min (gratis till andra Halebop)fria sms om man laddar varje månad.

Naturliv

• Södermanland
« Svar #6 skrivet: 06 dec-08 kl 13:48 »
Parlino kontantkort har för den som tankar för minst 99 kronor i månaden bara uppkopplingsavgift 69 öre och inga minutavgifter till Telia, Tele 2, Comviq, Halebop och Parlino. Vore kanske något för den som har kompisar med någon av de här teleoperatörerna. 4-5 samtal per dag med obegränsad samtalstid låter bra tycker jag.
Tänk om man kunde vara som de livskraftiga maskrosorna - och växa vidare och må gott trots asfalt och betong

olandstok

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 06 dec-08 kl 14:51 »
tack för alla tips! :)

ja surfa in på parlino å fixade ett kontantkort.. för 19 kr kan man ringa till ett hemnr gratis med de abonemanget.. vilket ja tycker verka bra.

skönt å ha de avklarat, det är inte så konstigt att folk blir stressade i dessa tider.
« Senast ändrad: 06 dec-08 kl 14:53 av olandstok »

Dela detta:

* Inloggade just nu

574 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser