Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vetegräspress och/eller råsaftcentrifug  (läst 4815 gånger)

yogajanne

  • Inlägg: 5
Vetegräspress och/eller råsaftcentrifug
« skrivet: 14 nov-08 kl 10:29 »
Glad att jag hittade detta forum.

Jag har tittat runt på vetegräspressar och ser att det ligger på mellan 500-1000. Då detta är en hel del undrar jag om det är bättre att köpa en bra kvarn/centrifug som gör bra vetegräs men även klarar av frukt och gränsaker. Finns det några bra erfarenheter eller tips? Jag är ute efter en kvalitetspryl.

Tackar - Namasté

emmis mamma

  • Inlägg: 39
SV: Vetegräspress och/eller råsaftcentrifug
« Svar #1 skrivet: 12 dec-08 kl 20:01 »
Med en råsaftcentrifug kan man inte gora vetegrässaft.

DrJacob.se

  • Inlägg: 52
  • Rå-lågfett-högkolhydrat-vegan
    • Blekinge
    • DrJacobs Raw Food
SV: Vetegräspress och/eller råsaftcentrifug
« Svar #2 skrivet: 25 jan-09 kl 20:05 »
Du behöver bestämt en vetegräspress, eller en Supermixer som Vita-mix och sila. En "billig" kvalitétspress är Z-star.
Certifierad Lärare i Raw & Living Food och Levande Föda -
http://www.dracob.se/
http://www.30bananeromdagen.ning.com/

yogajanne

  • Inlägg: 5
SV: Vetegräspress och/eller råsaftcentrifug
« Svar #3 skrivet: 04 apr-09 kl 21:57 »
Bra tips, Vitamax:en verkar klara både juice och vetegräs, men den är väldigt dyr. Vill några vara med och göra ett gruppköp och pressa priset? Ev kan det bli nedåt 5300?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

305 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser