Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  potatis - kg/ha?  (läst 20879 gånger)

Vitis

• Skåne
SV: potatis - kg/ha?
« Svar #20 skrivet: 09 dec-08 kl 20:03 »
Kan du utveckla?

Ska vi gissa på ett föreläggande om avloppsanläggning ...  ::)

louise

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 09 dec-08 kl 21:35 »
Nu får du lära mig det där med kvävet å kaliumet..  för att jorden ska få kalium ska jag hälla på kväve..? känner mig dum här..

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #22 skrivet: 10 dec-08 kl 12:51 »
Nu får du lära mig det där med kvävet å kaliumet..  för att jorden ska få kalium ska jag hälla på kväve..? känner mig dum här..

Men snälla Lollo, kan du inte läsa mitt inlägg innan du hasplar ur dig något? Eller om det är så illa som du skriver så borde du nog inte hålla på med jordbruk :-X :-\... men jag kan förtydliga lite;

I Gödsel finns olika ämnen. Kalium är ett, Kväve ett annat, Fosfor ett tredje och sedan finns det fler. Kväve kan inte vara Kalium och Fosfor utan det är helt olika ämnen.

MEN stallgödsel kan innhålla olika mängder av Kväve och Kalium och Fosfor! OM du behöver mycket Kalium så kanske du måste lägga på en större mängd stallgödsel (den med allt i) och då får du liksom för mycket Kväve på köpet så att säga.
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

louise

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 10 dec-08 kl 16:54 »
Det var nog bara lite språkmissförstånd;) Å nu är de utredda, tack tack!

Dela detta:

* Inloggade just nu

515 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser