Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Helt otroligt gott!  (läst 6750 gånger)

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: Helt otroligt gott!
« Svar #20 skrivet: 20 jan-09 kl 23:43 »
Hängmöra minst 24 timmar, annars blir det segt! Man kan räkna dygnsgrader också, men det har jag aldrig lärt mig  :P

Men dygnsgrader är busenkelt. Älg tex ska hänga i ca 40 dygnsgrader. Om det då är +5 grader där den hänger ska den hänga i 8 dygn. 5*8=40
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Attes matte

• Jämtland
Sv.
« Svar #21 skrivet: 21 jan-09 kl 08:17 »
Allt kött ska hänga i 40 dygnsgrader, men det är mindre viktigt med kött från väldigt unga djur och väldigt ljust kött. Älg och nöt vill jag faktiskt ha hängt i uppemot 70 dygnsgrader... Blir sååå mört och gott! /Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Dela detta:

* Inloggade just nu

803 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser