Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ruvande hönor..  (läst 1516 gånger)

sallyomolly

• Gäst
Ruvande hönor..
« skrivet: 28 okt-08 kl 19:00 »
Mina gör inget annat än ruvar just nu. Imorse fick en blandishöna sex dvärgsilkeskycklingar. Om några dagar får en svart dvärgsilke kycklingar och idag la sig tre vita dvärgsilkes och sura....vad ska man göra, de ger ju inte upp i första taget. Får väl ge dem tre ägg var. Så har jag en fönixhöna som lagt sig också...

Verkar som andra blir sugna nu när de ser Kajsa kavat med sina sex kycklingar så snart blir nog de surande fler...

sallyomolly

• Gäst
SV: Ruvande hönor..
« Svar #1 skrivet: 28 okt-08 kl 23:57 »
Väldigt konstig tid att få kycklingar, känns som naturen är upp och ner...

fjäderfän

« Svar #2 skrivet: 29 okt-08 kl 07:56 »
jo det är 4 minus hemma hos mej
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

Margit

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 11 nov-08 kl 21:27 »
Mina är likadana, de får varsin laddning ägg i morgon, får dem inte att sluta annars  :-\

Taggis

• vänner
« Svar #4 skrivet: 14 nov-08 kl 11:31 »
Har oxå en höna som lagt sej att ruva nu,varför göra det nu när hon haft hela våren & sommaren på sej !!
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

iceman

• ät av livet innan livet äter dig
    • Dalarna
    • hoberget
« Svar #5 skrivet: 11 jan-09 kl 14:13 »
jag väntar i af till mitten på feb innan mina tanter får surna till... sen komemr ju våren och mammorna kan ta med sina små ut på grönbete...

lev väl...
Lever  med kära maken på älskade Hoberg i Sunnansjö Ludvika Dalarna miljö och vänster aktivist) ... Bevarar fjällnära kor,  Jämtgetter,Gotlandskaniner, Hedemorahöns, till eftervärlden samt självhushåll...(genbank på  samtliga raser)

Inga-Karin

• Två av våra 12 Hedemorahönor med sina tuppar
    • Västmanland
« Svar #6 skrivet: 11 jan-09 kl 15:21 »
Här är det vårvindar friska och känns som mars allra minst och en av fyra har börjat att löpa, vilket aldrig hänt i januari tidigare. Ur led är tiden!
En till av mina värper igen, så nu är det 2/5
Maka, mamma, svärmor, trippelmormor, dubbelfarmor, matte, hönsmora, f.d.skolsyrra, dotter, syster, faster och moster. Nybliven statsanställd friherrinna.
Vi fick hem våra Hedemorahöns 080320 och fick beviljat Genbank 090325

Dezdemona

• Halland
    • Hispig husägare
« Svar #7 skrivet: 17 jan-09 kl 15:47 »
Här är det -10 grader och dv kochinmaffian ruvar envist trots att jag stjäl deras ägg och lyfter ut dem varje gång jag passerar.
ofrivilligt hönslös

Dela detta:

* Inloggade just nu

631 gäster, 2 användare (2 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser