Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tant Grön vill ruva nu...  (läst 7899 gånger)

Knopparp

• Halland
SV: Tant Grön vill ruva nu...
« Svar #60 skrivet: 23 nov-08 kl 23:33 »
14/15 dagar gamla nu och alla nio är hur friska och pigga som helst! Nu börjar det gulliga kycklingutseendet sakta försvinna...  :-\ :)
Bor med make, frigående blandrashöns och Myskankor. Har även katten Sigge och en schäfertik.

Margit

• Gäst
« Svar #61 skrivet: 04 dec-08 kl 20:19 »
Idag är det kläckning (två är redan ute :-*)...mina dvärgkochin har samruvat och är väldigt goa mot varandra, men hur blir det nu när alla ska kläckas? Fick 18 ägg av Tindranu och SAMTLIGA var befruktade, pigga tuppar där  ;)

Kommer de att fortsätta samsas om kycklingarna? De har ju tjuvat ägg av varandra så fort de kommit åt, men inga sura miner. Någon som har erfarenhet av samruvning? Bör jag sära på dem?

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
« Svar #62 skrivet: 04 dec-08 kl 20:33 »
En av mina blandisar vill också ruva nu!
Men det vill inte jag!!!
Jag plockar bort ägg varje dag för jag är rädd att småttingarna ska frysa ihjäl om det blir några.
Snart tröttnar jag nog på mitt rotande under en sur ruvgalen höna och tar risken ändå.
Efter jag sett era bilder blir man så sugen på smått, även om det blev ganska många kycklingar i somras!
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #63 skrivet: 05 dec-08 kl 10:43 »
Idag är det kläckning (två är redan ute :-*)...mina dvärgkochin har samruvat och är väldigt goa mot varandra, men hur blir det nu när alla ska kläckas? Fick 18 ägg av Tindranu och SAMTLIGA var befruktade, pigga tuppar där  ;)

Kommer de att fortsätta samsas om kycklingarna? De har ju tjuvat ägg av varandra så fort de kommit åt, men inga sura miner. Någon som har erfarenhet av samruvning? Bör jag sära på dem?

Oh, så kul!  ;D

Det blir nog inga problem för dem att samsas. Vi har haft massa höns som delat kycklingar och ibland har de bara delat på 2-3 kycklingar tillsammans!
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #64 skrivet: 05 dec-08 kl 13:18 »
Hm, min Svart-Stina har legat på ägg i tre dagar nu, som i trance.......   :-\

Johanna
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Tindranu

• Småland
« Svar #65 skrivet: 05 dec-08 kl 14:37 »

Skrattar!!  :D
Ja, blå rök är det uppenbarligen INGEN tupp som har här....  :-[
O till o med de små unghönorna har befruktade ägg...coolt!!
Tack snälla för bilderna, du får lägga ut några här sen.
Det är  laxgruppen som står för de flesta kycklingarna hos Margit, resten är
mixad blandgrupp...
Lever ett lyckligt liv med min man på landet, med 1 katter, tre hundar, samt ett (oräkneligt!) gäng dvärgkockin i diverse roliga färger...

Dela detta:

* Inloggade just nu

466 gäster, 1 användare
LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser