Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Volvo BM 350 Boxer  (läst 1897 gånger)

teufel

  • Inlägg: 406
Volvo BM 350 Boxer
« skrivet: 05 okt-08 kl 21:17 »
Är spekulant på en Volvo BM 350 med frontlastare från 60-talet.

Tydligen en klassiker, efter vad jag har förstått när jag har googlat lite.

Nån som vet nåt om dem, och kan säga om det är ett bra köp eller inte, vad den bör kosta och vad man ska vara vaksam på?
Ska ha den till att flytta ensilagebalar, ploga, släpa ridbanor, trycka stolp och köra kärra.

Ska åka och titta på den nån av de närmaste dagarna.

Mvh Patrick

torbjorn

  • Inlägg: 13768
    • Medelpad
SV: Volvo BM 350 Boxer
« Svar #1 skrivet: 05 okt-08 kl 21:47 »
Jag är inte precis någon traktorkännare, men en sak som ofta är dålig (eller klåparmässigt hopsvetsad) på gamla BM-traktorer är styrarmarnas fäste mot styrspindlarna. De sitter med splines som kan glappa sönder med tiden om man inte håller efter och ständigt ser till att låsmuttern är ordentligt åtdragen. Ibland har det också hänt att de där splinestapparna har vridits av om ett framhjul har fått en kraftig törn. Problemet är större på traktorer med frontlastare, de har ju ofta utsatts för tung last på framaxeln.

Abhay

  • Inlägg: 5595
  • If you could be me, who would you be?
    • -
SV: Volvo BM 350 Boxer
« Svar #2 skrivet: 05 okt-08 kl 22:29 »
Rejält med info om BM här http://bmsidan.phpbb2.se/forum/

Är själv en Grålle diesel fan  ;D
Marxism, i alla dess former, slutar alltid med: Förbud, förföljelse och förtryck.
Det är omöjligt att vara solidarisk med andras pengar!
Lata människor röstar på V.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

451 gäster, 2 användare
LimJans, Nina W

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser