Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Portapotti-var ska man göra av innehållet..?  (läst 10193 gånger)

polly

• -
Portapotti-var ska man göra av innehållet..?
« skrivet: 28 sep-08 kl 23:43 »
Pga renovering kommer vi att bli tvungna att förlita oss på en portapotti ett tag.
Men.. var bör tanken tömmas?  Ut i naturen? I avloppet?
Eller var..? ???
Vi bor på landet och har inte tillgång till kommunala grejer.
backstugesittare i nordostskåne, har höns, katt, tax, häst & sambo..samt möss i väggarna.

Naturliv

• Södermanland
SV: Portapotti-var ska man göra av innehållet..?
« Svar #1 skrivet: 29 sep-08 kl 06:38 »
Pga renovering kommer vi att bli tvungna att förlita oss på en portapotti ett tag.
Men.. var bör tanken tömmas?  Ut i naturen? I avloppet?

Det beror på om ni har kemikalier eller inte i portapottin. Om ni har det måste det renas innan ni släpper ut det i naturen, alltså i avloppet helst till ett reningsverk. Om ni inte har kemikalier kan ni hälla ut det i naturen. Själv har jag haft portapottin när vi har varit på resande fot och då har vi avstått från kemikalier. Fast då måste man tömma ofta för att slippa odören.
Tänk om man kunde vara som de livskraftiga maskrosorna - och växa vidare och må gott trots asfalt och betong

bua

« Svar #2 skrivet: 30 sep-08 kl 22:09 »
Har du en separat kisshink så slipper du odören och kisshinken är ju lätt att tömma lite varstans dagligen.

polly

• -
« Svar #3 skrivet: 01 okt-08 kl 11:10 »
separat kisshink..? Du menar en hink bokstavligen vid sidan om portapottin  ???
Jag bor mitt ute på landet, väldigt ensligt, så jag hade nog tänkt mig att gå och kissa
runt knuten.
Jag är mer orolig för "nummer två", samt för ev.gäster som inte vill ha myggbett i rumpan.
Men tillbaka till hinken, så folk gör så alltså?- pinkar i hink och gör resten i portapottin? :)
backstugesittare i nordostskåne, har höns, katt, tax, häst & sambo..samt möss i väggarna.

bua

« Svar #4 skrivet: 03 okt-08 kl 23:45 »
Jag vet inte hur "folk" gör men själv kissar jag i en hink och gör resten på utedasset. Böjade med kisshink när jag bodde i stan för att använda urinet som gödning. När jag flyttade till landet och omodernt var det bekvämt att slippa klä på sig och gå ut varenda gång.

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #5 skrivet: 16 okt-08 kl 22:29 »
Kisshink låter sådärkul. Vad är det för fel på en gammal hederlig potta?  ;)
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

bua

« Svar #6 skrivet: 21 okt-08 kl 20:21 »
Lättare att sikta rätt, det som redans finns i skvimpar inte omkring (ska man tömma varje gång kan man ju lika gärna kissa ute direkt). Finns jättefina gamla kisshinkar gjorda bl a av kockums om man inte vill huka över en vanlig hink.

Dela detta:

* Inloggade just nu

657 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser