Jag tror nog närmare på torkat mjöl, men säker kan man ju inte vara. Försök nästa gång skaka bot det. Annars tycker jag att mögelsmaken kommer före nåt syns, så smakar det mögel, släng eländet.
om det är torkat mjöl brukar ju synas direkt man tar ut det från ungen. prova att skara av en liten bit av det vita kommer det tillbaka är det mögel. Hur lång tid tar det innan det vita kommer? Mitt surdegsbröd brukar ta slut inom en vecka och jag har aldrig fått det att mögla.
Plastpåse = mögel.Det bildas kondens på insidan av påsen, vattendropparna trillar på brödskorpan och möglet börjar växa.Förvara bröden i papperspåse, handduk eller i frysen.
Absolut inte plastpåse. Det ger kondens->fukt->mögel. Samma sak med kylförvaring fukt->mögel. Det bästa är antingen papperspås, väl försluten i skafferi. Eller ännu hellre, skär i lagoma skivor och frys in, värm på efterhand...
papperspåsar får man nästan leta efter numera.
om du vill ha papperspåsar kan du ju fråga i affären om du får köpa papperspåsar till lösgodis, har en affär nära mig som säjer dem för 25öre st. om de är försmå vilket jag misstänker kan du ju fråga om du får köpa papperspåsar de brukar ha till deras eget nygräddade bröd.
Går ej att skaka av
Prova en rasp!