Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Billigast kontantkort?  (läst 1680 gånger)

Long Life

• Vid datorn
Billigast kontantkort?
« skrivet: 19 sep-08 kl 04:39 »
Vi ringer så lite mobilt att vi inte kommer upp i årsavgiften på 260:- för 2 telefoner, jag ringer kanske för 20:-, annars kör vi VOIP, Skype och vanlig telefon. Det finns inga tabeller om sådant och billigaste jag hittat är Telenor 100:- per år och styck, då kommer potten att växa, vet du någon billigare?

På en gammal kunde jag larma utan att ha betalat. Jag får inte ens linje längre med nya, ska man inte alltid kunna ringa 112?

« Senast ändrad: 19 sep-08 kl 04:42 av LL »
Obs. "Netiketten" gäller även här men är inte inlagd än vet jag. Enligt Netiketten får man inte lägga ut några spår till privata uppgifter om någon här, som inte lagt ut det själv. Den som gör det kan raderas precis som med personangrepp eller avvikelser från ämnet. Sänd PM om du inte förstår detta!

ingvar2

• Gäst
SV: Billigast kontantkort?
« Svar #1 skrivet: 19 sep-08 kl 09:29 »
Jo, man ska alltid kunna ringa 112 såvitt jag vet, telefonen ska även byta nät om det behövs, ifall din operatör inte har täckning just där.

Vad är det för årsavgift du talar om? Du har alltså inte kontantkort nu? Jag har kontantkort och det kostar ju inget mer än själva kortet..Ja, och ett startpaket då förstås..Men då har jag haft gamla betalda telefoner att sätta det i..Kanske det är en skillnad??
Däremot får man ha lite koll på priserna, jag ringer för 69 öre/ minut, men det priset gäller bara i en månad när man laddat kortet, sen hoppar det upp till 2,50 eller nåt sånt, så det gäller att bara ladda med en hundralapp, så vet jag att rabatten går ut ungefär samtidigt som pengarna är slut :) När man går in på nätet för att ladda så är 300 kronorsalternativet förkryssat..för mig skulle det bli en rejäl fördyrning om jag inte har ögonen med mig och ändrar till 100, eftersom jag då skulle ha 200 kr kvar när rabatten går ut...

johe71

« Svar #2 skrivet: 19 sep-08 kl 11:08 »
Vad är det för årsavgift du talar om? [...] Jag har kontantkort och det kostar ju inget mer än själva kortet.

jag tror att alla leverantörer kopplar bort numret om du inte laddar kontantkortet en gång om året

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #3 skrivet: 19 sep-08 kl 11:20 »
jag tror att alla leverantörer kopplar bort numret om du inte laddar kontantkortet en gång om året

Nej, de flesta har gått över till att koppla bort numret om det inte har används på över ett år.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Long Life

• Vid datorn
« Svar #4 skrivet: 22 sep-08 kl 04:03 »
Jo, man ska alltid kunna ringa 112 såvitt jag vet, telefonen ska även byta nät om det behövs, ifall din operatör inte har täckning just där.

Vad är det för årsavgift du talar om? Du har alltså inte kontantkort nu? Jag har kontantkort och det kostar ju inget mer än själva kortet..Ja, och ett startpaket då förstås..Men då har jag haft gamla betalda telefoner att sätta det i..Kanske det är en skillnad??
Däremot får man ha lite koll på priserna, jag ringer för 69 öre/ minut, men det priset gäller bara i en månad när man laddat kortet, sen hoppar det upp till 2,50 eller nåt sånt, så det gäller att bara ladda med en hundralapp, så vet jag att rabatten går ut ungefär samtidigt som pengarna är slut :) När man går in på nätet för att ladda så är 300 kronorsalternativet förkryssat..för mig skulle det bli en rejäl fördyrning om jag inte har ögonen med mig och ändrar till 100, eftersom jag då skulle ha 200 kr kvar när rabatten går ut...
Förut gick 112 utan kort, kanske ska prova att ta ut det.
Man måste fylla på varje år för att behålla numret, vi 130x2, Telenor tar 100.
Obs. "Netiketten" gäller även här men är inte inlagd än vet jag. Enligt Netiketten får man inte lägga ut några spår till privata uppgifter om någon här, som inte lagt ut det själv. Den som gör det kan raderas precis som med personangrepp eller avvikelser från ämnet. Sänd PM om du inte förstår detta!

Long Life

• Vid datorn
« Svar #5 skrivet: 22 sep-08 kl 04:04 »
Tydligen och de skrev att numret upphört, frun fick sitt inkopplat av service.

Long Life

• Vid datorn
« Svar #6 skrivet: 22 sep-08 kl 04:05 »
Nej, de flesta har gått över till att koppla bort numret om det inte har används på över ett år.
Nej dom vill ha betalt en gång per år minst

Dela detta:

* Inloggade just nu

597 gäster, 2 användare
eriksjos, Adels

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser