Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:   vad ska jag läsa nu?  (läst 1855 gånger)

tackan

vad ska jag läsa nu?
« skrivet: 18 sep-08 kl 19:25 »
 Nu har jag läst det mesta man kan hitta om levnadsskildringar, finns det några nyutkomna, jag är sååå sugen på en ny bok ha det gott
Tackan,som bor i Småland,med kossor,får,höns,häst,hund och katt,som älskar livet på landet.

kattenihatten

• omina mea mecum porto
    • Norrbotten
SV: vad ska jag läsa nu?
« Svar #1 skrivet: 21 sep-08 kl 17:29 »
jag håller på att läsa en engelsk bok som heter ; Eat, pray, love. Om en kvinna som har kommit till en punkt då alla livsval känns fel, och hon skiljer sig, och börjar ett andligt sökande. Skriven med mycket humor, och en självbiografi........både varm, tankeväckande och mysig bok. Finns i pocket på adlibris.

...jag tror faktiskt Oprah hade henne som gäst för ca ett år sedan då boken kom ut.
Live simply......so that others may simply live.

Erik Röde

• hemmapappa
SV: vad ska jag läsa nu?
« Svar #2 skrivet: 22 sep-08 kl 22:58 »
Om du inte har läst "tisdagarna med Morrie" av Mitch Albom. En lektion i att leva- jag gråter alltid på slutet ;) så försök med den. (Jag blir allt mer gråtmild för varje år som går...)

En lite annorlunda bok är "astronauten som inte fick landa" av Bea Uusma Shyffert. En barnbok men inte riktigt. Handlar om Michael Collins som var med på Apollo 11 och var den som satt kvar i kretsaren medan två andra mer kända tassade omkring på Månen.

Mvh
Erik Röde

Dela detta:

* Inloggade just nu

479 gäster, 1 användare
Dha87

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser