Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mina mignognankor  (läst 770 gånger)

sallyomolly

• Gäst
Mina mignognankor
« skrivet: 18 sep-08 kl 19:19 »
De bor ute i dammen, den är stor på 1500 kvadratmeter med en ö i mitten. De har ett liten hus där som de aldrig sover i. När ska jag ta in dem för vintern? Hur länge kan de vara ute?

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
SV: Mina mignognankor
« Svar #1 skrivet: 18 sep-08 kl 20:38 »
Jag har börjat "schasa" in mina och stänga luckan,  vissa nätter för att de ska vänja sig vid att vara inne...Men temeraturer som de klarar vet jag inte...De har i hängnet bara en stor plaskbassäng i hårdplast, men de sitter alltid i vattnet med fötterna eller simmar runt.

På helgerna får de komma ut i den stora dammen ...
Men jag är också nyfiken på svar på din fråga...
Hur gör ni andra? Vad är det för temperatur, för inne vistelse som gäller?
Mamma till fyra, mormor till tre. Jag har i djurväg:Kissekatt och hönsor; Isbar, Maran, Araucana och Mignonankor. Akvarium med bl.a. Malar, Botior och olika tetror. Handgrävd damm och bäck. Guldfirrar i dammen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

623 gäster, 3 användare
torbjorn, ärt, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser