Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad heter era höns? =)  (läst 34677 gånger)

40+

• Våran "lilla" Ida
SV: Vad heter era höns? =)
« Svar #40 skrivet: 10 feb-09 kl 09:31 »
Mina höns heter : Agda stor Brahma , Tuffis ( klarat 2 rävatacker ) Blandras , Sotis Kockin och vår balla tupp Holger Stor Brahma
Nybliven gårdsägare

lynxlady

• Häst och hund-kvinna med blandad kompott av höns
    • Sidsjöhöns
« Svar #41 skrivet: 13 feb-09 kl 10:40 »
 ;DMina heter;

Riddar Tengel, rödgulsvartgrön blandrastupp med långa grönsvarta stj.fjädrar
Hairy Harry, svartgrå kochintupp
Skatan Knut, liten svartvit blandrastupp

Rosa(som färgen), liten brunspräcklig höna med rosa bröst och skäggtofsar
Liv, minstinghönan, brunspräcklig med skäggtofsar
Sol, brunspräcklig med skäggtofsar, gulare bröst
Willy, bortbytingen, enda vita hönan (kullsyskon)

LillaY

• Do what you will, so long as it harms none.
    • Dalarna
    • Hjärtats Rum
« Svar #42 skrivet: 13 feb-09 kl 18:44 »
Mina tuppar heter Gunnar & Balder (efter min farfar & hans häst).
Hönorna heter Iris, Svea, Lilly, Rut, Ester, Edit, Bodil & Doris. (Ellen R.I.P)

När jag döpte dom stod jag och tittade dom i ögonen och frågade: Vad vill du heta då lilla pullan? Sen tog jag typ första namnet som kom upp i huvudet och passade bra till just dom ögonen, hahaha! Jag är knasig!
;D
Don't change so people will like you. Be yourself and the right people will love you.

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #43 skrivet: 13 feb-09 kl 18:52 »
Mina tuppar heter Gunnar & Balder (efter min farfar & hans häst).
Hönorna heter Iris, Svea, Lilly, Rut, Ester, Edit, Bodil & Doris. (Ellen R.I.P)

När jag döpte dom stod jag och tittade dom i ögonen och frågade: Vad vill du heta då lilla pullan? Sen tog jag typ första namnet som kom upp i huvudet och passade bra till just dom ögonen, hahaha! Jag är knasig!
;D

Tur du inte tog det de själva sa, för då hade väl alla hetat typ "Bwaa", "Wrrraaa" eller "Bok-bok-bok".  :P
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

LillaY

• Do what you will, so long as it harms none.
    • Dalarna
    • Hjärtats Rum
« Svar #44 skrivet: 14 feb-09 kl 16:42 »
Tur du inte tog det de själva sa, för då hade väl alla hetat typ "Bwaa", "Wrrraaa" eller "Bok-bok-bok".  :P

Haha! Ja, det hade varit mycket svårare att komma ihåg & kunna uttala rätt också!  ;)
Don't change so people will like you. Be yourself and the right people will love you.

Färgars

• Illbattingen
« Svar #45 skrivet: 15 feb-09 kl 12:55 »
Jag har gått in för alfabetisk ordning.
Tupparna har hittills fått namnen: Agne, Blåskägg, Canelen, Didrik och Emerald.
Hönorna som fått namn: Agda, Cecilia, Dagny, Elvira, Flora, Glimra, Hedda, Iwa, Jawa, Kiwi och Luwa (de sista 4 kom ur samma kull). Misstänker att hönornas namn faller bort framöver när det blir många kycklingar, med några undantag, men tupparna måste nog heta något...
På gården finns dvärgkochin, dvärgwyandotte (guldblårandade, guldsvartrandade och guldvitrandade) och benbefjädrade dvärghöns/mille fleur (svarta m vita fläckar, guld svart porslin, isabell porslin & guld vit porslin).

Tingeling

• -
« Svar #46 skrivet: 15 feb-09 kl 18:17 »
Min tupp heter Heike och hönsen heter Sol Silje Villemo Stina Tindra Lilja och Toffsan . Våran höna Vinga dog tyvärr för en vecka sedan  :'( 
Det svåra är inte att åldras...
Det svåra är att vänja sej av med att vara ung

Körsbär

• Pärlsömnad och djur är min hobby!
    • Höns på nätet
« Svar #47 skrivet: 18 feb-09 kl 18:53 »
Vi hade tupparna Ronny & Ragge och Agne&Svullo, men Ronny och Svullo flyttade till ett nytt hem och Agne var så kelen och gullig att han numera heter Ulle-gulle ::)
Hönorna heter Agda, Hedvig och Greta samt Stjärna. Den sistnämnda damen fick vi i vuxen ålder och sanningen att säga; när jag skulle döpa hönsen så tänkte jag ut så töntiga namn som jag bara kunde :-[ (Förlåt alla ni som heter något av ovanstående :-*)

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
« Svar #48 skrivet: 19 feb-09 kl 01:12 »
Hilma, Helga, SotStina, Kickan, Disan, Gråska, Virrpannor(Paduaner)
Tuppen heter Sixten
Mamma till fyra, mormor till tre. Jag har i djurväg:Kissekatt och hönsor; Isbar, Maran, Araucana och Mignonankor. Akvarium med bl.a. Malar, Botior och olika tetror. Handgrävd damm och bäck. Guldfirrar i dammen.

torparhulda

• Bondmora på mjölkgård
    • Östergötland
    • Lodhults Skomakeri
« Svar #49 skrivet: 19 feb-09 kl 06:22 »
Betty Blue(blå), Bette Davies( har stoora ögon), Växjö(hon är därifrån), Conny(pappan hette Conrad), Jussi(en liten grabb kunde inte med att han var namnlös och den enda tuppen han kände till var Jussi i Pettsson)Gulliver(gullig o gul)Harrieth(ser ut som en )Lisbeth(efter min frissa, för hon e friserad)Kotten(dubbelfriserad ser ut som en kotte)whisky & cognac(brorsönerna döpte två guldhalsade chabofröknar efter färgen)Lilla Miraklet(svårt råttbiten som klarade sig utmärkt)Prima Ballerina(sover gärna på en sladd).....

ankorna heter Mao Sné Tung(tofsen sitter snett o vippar), Svartenbrandt(svart) Silvia(spättad)Lilla blå(blå) Trippelina(springer på tå)Thelma o Luise(två dirty ladies)Hobbe(brorsa till Kalle)
oftast är det en situation eller ett utseende som får en att tänka på någon och så blir det därefter! Roligt med namn så länge de lever...sen är det inte så kul..
Den som har en lever får se

Dela detta:

* Inloggade just nu

538 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser