Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  FÖL 2009  (läst 13968 gånger)

Jennyt

• Västergötland
SV: FÖL 2009
« Svar #40 skrivet: 24 apr-09 kl 20:43 »
Håller tummarna för Coretta :-*
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

JIMMAN

• BRUKSHÄSTEN I MITT HJÄRTA
    • www.stallargard.se
« Svar #41 skrivet: 25 apr-09 kl 08:33 »
Ja du,,,,skall ha hit min kompis som är expert på färger så fort hon får tid.....Men antingen gulbrun el brun................ :-*

Coretta repar sig fick 4 l blod till igår kväll och pulsen är på 58/min,var 120/min,,normalt är 40,,skulle flytta henne till Sto o föl stallet idag..lite hoppfullt är det+att dom sa att Hon e stark som en Björn din pålla :-* :-*..Det e ju så att det kan gå åt fel håll oxå......
Men men jag säger inget förens hon står på gårdsplan här hemma....HOPPAS HOPPAS HOPPAS..mvh c.
Tack alla ........Igår var det jäkligt nära att hon strök med...fick mer blod..dom hittar ingen blödning så dom fattar ingenting,har gått  igenom min lilla coretta från topp till tå...dom gav henne inte mycket hopp så jag började faktiskt leta Amma till Caiser,sen på efetrmiddagen repade hon sig,,så då frågade jag om det va OK om jag kom ner och hälsar på henne och det tyckte dom bara va positivt,vill ju inte stressa upp henne....Så idag om inget inträffar så bär det av till HB....Tack alla som bryr sig,det känns skönt och ventilera ibland...c...

fjäderfän

« Svar #42 skrivet: 25 apr-09 kl 08:45 »
då hoppas jag att hon mår bättre när du kommer och hälsar på idag och att hon klarar sej så fölis får va med sin mamma.
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

JIMMAN

• www.stallargard.se
« Svar #43 skrivet: 25 apr-09 kl 22:15 »
Har idag varit och hälsat på Min pålla Coretta och den lille huliganen Caiser :-* :-* :-*...Fatta vad underbart och se dom,,,Coretta var vid gott mod,,,,hon e en riktig kämpe....
Här kommer bilder på C o C.......mvh c ;)

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
« Svar #44 skrivet: 26 apr-09 kl 09:30 »
Min Donetta  (nordsvesnk bruks) fick ett stoföl inatt. Bild kommer när jag domterat datorn!

/KT
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #45 skrivet: 26 apr-09 kl 22:22 »
Grattis!!!!! :-*

JIMMAN

• www.stallargard.se
« Svar #46 skrivet: 03 maj-09 kl 15:10 »
Nu har föl nr 3 kommit här på Stallargård...Det e Colette som fått ett brunt Stoföl...Allt gick bra och hon ska heta CAYLA..Cayla är efter Lipton och Nord.Bruks..Nu har alla fölen anlänt så nu e det lugnt.... :-*...mvh c...

pernilla70

• Bohuslän
    • http://pernillaliljeros.spaces.live.com/
« Svar #47 skrivet: 03 maj-09 kl 20:13 »
Grattis!!! Visst är det underbart. Jag njuter varje dag av våran lilla.
Bor på en gård med sambo och 2 killar. Vi har 3 hästar, Texelfår, 2 labradorer, 6 katter, skånegäss, Kalkoner Pekingankor och en drös med höns.

Kottisgården

• Västerbotten
« Svar #48 skrivet: 03 maj-09 kl 20:50 »
Vi fick ett varmblodsföl på gården 23:e mars. Jättefin, ska försöka ladda upp nåt kort senare.
Nån som vill köpa en liten fölunge? Vi kommer inte kunna ha kvar honom nästa vinter tyvärr...
Lever livet till ända. Biter tillbaks om det gör ont. Klarar mig själv. Älskar vänner. Låter mig älskas. Saknar forntida rättssystem och uppfostrade gestalter. Det skjuts för lite...

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #49 skrivet: 04 maj-09 kl 13:13 »
Jimman, hur har det gått för ditt sto Coretta?
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

JIMMAN

• www.stallargard.se
« Svar #50 skrivet: 11 maj-09 kl 22:38 »
Jimman, hur har det gått för ditt sto Coretta?
Coretta och Caiser är äntligen hemma sen i fredags :-* :-* :-* :-*..17 dagar på Helsingborgs djursjukhus har satt sina spår på min lilla skrutta :'( :'(,,hon har nog gått ner 100 kg och är rätt medtagen,,,eller ska jag säga va medtagen ;) ;),,för dom här dagarna ute i solen och grönt gräs tycker hon är super.....Innan utsläpp i lilla fölhagen så gick jag och satte gula band runt el-tråden,,för att hejda Caiser lite i allt spring som jag visste skulle bli,,,,och Coretta hade jag i grimskaft,men tänkte ändå att jag kan ju inte gå här hela dagen och hålla henne.....men var samtidigt livrädd för att hon skulle bralla :o :o.....vilket hon absolut inte fick.....så släppte jag henne,,,,HERREGUD :o :o :o :o,,,fatta vad glad hon blev,,kastade sig handlöst i leran och riktigt gned in kroppen med lera för att sen upp som en raket och iväg i värsta bocksprång,,skojar ni att jag va livrädd.....Sen fram till badkaret och ner med hela huvudet och körde med skallen fram o tillbaka ett par ggr(vilket hon alltid gör) ;) ;)......sen va det bra,,,så nu e hon en filbunke och njuter av att va hemma min älskade pålla....Underbart och ha henne hemma igen.......mvh c.

JIMMAN

• www.stallargard.se
« Svar #51 skrivet: 11 maj-09 kl 22:40 »
En bild till på CAYLA.......bara för att hon e sååååå fin.......förresten så e det min coretta som e mor-mor,,har 3 generationer här hemma nu...............mvh c.

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #52 skrivet: 11 maj-09 kl 22:44 »
Vad skönt att höra!  :D
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Weasel

• Skåne
« Svar #53 skrivet: 12 maj-09 kl 19:06 »
Nu går min gamla Bianca med överfullt juver och vit mjölk!  :) Håll tummarna i kväll och natt!
Lite nervös för jag är helt ensam hemma... men men, inte första fölet för någon av oss.
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

pernilla70

• Bohuslän
    • http://pernillaliljeros.spaces.live.com/
« Svar #54 skrivet: 12 maj-09 kl 21:44 »
Spännande håller tummen för dig och dit sto: ;) ;)

Bor på en gård med sambo och 2 killar. Vi har 3 hästar, Texelfår, 2 labradorer, 6 katter, skånegäss, Kalkoner Pekingankor och en drös med höns.

JIMMAN

• www.stallargard.se
« Svar #55 skrivet: 13 maj-09 kl 09:24 »
Nu går min gamla Bianca med överfullt juver och vit mjölk!  :) Håll tummarna i kväll och natt!
Lite nervös för jag är helt ensam hemma... men men, inte första fölet för någon av oss.
Har det hänt nåt ännu??????? ??? ??? ???...............mvh c.

Weasel

• Skåne
« Svar #56 skrivet: 13 maj-09 kl 12:48 »
Nää :(
Har haft mamma här när jag jobbade ett tag. Lite sliten efter att ha varit ute en gång i timmen i natt. Nu droppar det mjölk ganska ofta, är väl när det drar ihop sig lite. Hon KAN inte knipa en natt till! Hoppas på att det ska bli i dagsjlus så hon kan få föla ute.
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

Weasel

• Skåne
« Svar #57 skrivet: 13 maj-09 kl 22:51 »
Nu har vi fått föl!
Det blev en liten svartskäck pojke! Bild kommer in i morgon.
Föddes för en halvtimme sedan, ska ut nu och kolla så de kommit upp på benen, eller iaf är på god väg.

JIMMAN

• www.stallargard.se
« Svar #58 skrivet: 14 maj-09 kl 12:48 »
Nu har vi fått föl!
Det blev en liten svartskäck pojke! Bild kommer in i morgon.
Föddes för en halvtimme sedan, ska ut nu och kolla så de kommit upp på benen, eller iaf är på god väg.
Hur har det gått ??? ??? ???allt bra ??? ???................mvh nyfiken c..........

Jennyt

• Västergötland
« Svar #59 skrivet: 14 maj-09 kl 14:41 »
Här blev det ett litet stoföl natten till igår. Mamma Kimmy valde att föla ute och precis som förra gången visade hon inga direkta tecken kvällen innan. När jag kom ut så var tösalisa redan torr och de båda uppe på benen. Kimmy, en riktig hönsmorsa, buffar och pratar med sin lilla och de andra i flocken få bara titta på håll. Allt verkar vara precis som det ska.....peppar peppar. Bilder kommer så småningom.

Jennyt
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

528 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser