Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sidan laddar inte, eller hänger sig  (läst 5062 gånger)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Sidan laddar inte, eller hänger sig
« skrivet: 09 sep-08 kl 08:56 »
De senaste dagarna har forumet varit ursegt igen, sidorna "hänger" sig. Om jag stoppar laddningen av sidan får jag fram halva sidan. Ibland får jag uppdatera sidan 2 ggr för att den ska komma upp i sin helhet. Är det bara jag som har detta problemet eller är servern på väg att bli full igen?
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Radar

• Jämtland
SV: Sidan laddar inte, eller hänger sig
« Svar #1 skrivet: 11 okt-08 kl 03:31 »
När du "Kimma" upplevde detta hade inte jag något problem med uppladdningen. Kunde inte heller ge något förslag till att åtgärda detta.

Senaste ca 4 dygnen upplever jag något liknande. När jag loggar in på sidan får jag först kornfältet. Sedan verkar det som resten av sidan behöver en massa sekunder för att uppdateras. (Sitter på en "upp till 8 Mb" lina). Så kommer man in till Starsidan.
När jag sedan klickar in på ett ämnesfält blir sidan först gråblå. Sedan kommer kornfältet, sedan kommer ämnena upp. När jag sedan vill titta på någon av trådarna uppstår samma fenomen. Likadant när jag klickar tillbaka på föregående sida.
Använder Explorer om det kan vara till någon hjälp. Vista någon Home version.

Har inte samma problem på övriga sidor som jag brukar besöka.

Senaste Java installerat om det skulle ha med saken att göra.

Förslag någon?
Tiden går, som allting annat.
Här går den fort så förbannat.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #2 skrivet: 11 okt-08 kl 07:19 »
Du beskriver mitt problem exakt Radar, inte nog med det, detta upprepar sig både på jobbet och hemma så det är varken min dator eller anslutningen det beror på är då min slutsats  ::)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

arvidsson

• Skåne
    • www.verumslilla.se
« Svar #3 skrivet: 12 okt-08 kl 17:54 »
Jag har också problem!
Det tar lååång tid att ta sig fram på Återsidorna, det hänger upp sig vid varje "klick".
Det gäller bara Åter, all annan internetanvändning funkar snabbt som en oljad ål.
Vad är det för nå´t?

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #4 skrivet: 12 okt-08 kl 20:17 »
Synd att jag inte kan sånt här. Men det verkar ju inte vara många som har problemet, vad har ni för webläsare?

arvidsson

• Skåne
    • www.verumslilla.se
« Svar #5 skrivet: 12 okt-08 kl 21:07 »
Explorer

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #6 skrivet: 12 okt-08 kl 21:15 »
Explorer, både hemma och på jobbet

mimmimera

• Mimmis hemsida
« Svar #7 skrivet: 13 okt-08 kl 19:24 »
Jag har 2 datorer hemma, den ena med Explorer och den har samma problem som era. Men den andra datorn har FireFox som webbläsare och den går som en "oljad blixt" så visst verkar det ha med webbläsaren att göra.
Läs det jag verkligen skriver och INTE mellan raderna...för där står ingenting.

Skytten

• Skåne
« Svar #8 skrivet: 13 okt-08 kl 19:58 »
Det KAN ha med webläsaren att göra, det KAN vara linan, det KAN vara hög trafik, men mest troligt är att resurserna på datorn just då används för autouppdate, t.ex. av virusskydd, som ju inte har låg prioritet, och kan slöa ner ordentligt.
Ha inte externt virusskydd(Norton) och Windows brandvägg samtidigt!
Det kan vara 100000-tals uppdateringar per år.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #9 skrivet: 13 okt-08 kl 20:42 »
Jag har 2 datorer hemma, den ena med Explorer och den har samma problem som era. Men den andra datorn har FireFox som webbläsare och den går som en "oljad blixt" så visst verkar det ha med webbläsaren att göra.

Nu har jag testat med Explorer (v5.2 för mac) och det går lite långsammare men inte särskilt mycket. Däremot är sidan fulare och bakgrundsbilden laddas inte....

Skågedalen

• -
« Svar #10 skrivet: 13 okt-08 kl 21:00 »
Petter.. Du ska nog inte lita på hur IE ser ut på mac då Microsoft slutade uppdatera den cirka 1900 kallt...

Någon av era testare borde provköra sidan med nya IE på PC för att se om det är nått problem med den läsaren...
Lämnade gården för 5 år sedan på grund av anledningar, längtar tillbaka men får bli när livet tillåter det igen.

arvidsson

• Skåne
    • www.verumslilla.se
« Svar #11 skrivet: 14 okt-08 kl 08:48 »
Jag kan bara konstatera att Åter-sidan är det enda på nätet som jag och min dator har problem med.

jenses

• Gäst
« Svar #12 skrivet: 14 okt-08 kl 09:46 »
Varje försök att lösa problem med webbsidor (i vissa webbläsare) börjar med att gör sidan valid.
W3C Markup Validation Service
Där hänvisas till 75 fel i HTML-koden...

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #13 skrivet: 14 okt-08 kl 11:08 »
Varje försök att lösa problem med webbsidor (i vissa webbläsare) börjar med att gör sidan valid.

På svenska tack  :-\

Skågedalen

• -
« Svar #14 skrivet: 14 okt-08 kl 11:37 »
Koden följer inte gängse normer och regler som ska fungera i alla webbläsare.. där får dom som programera se över koden och se till att det fungerar..

Men på mac fungerar sidan med Firefox, Safari och Opera iaf

Opera är visserligen ganska segt...
Lämnade gården för 5 år sedan på grund av anledningar, längtar tillbaka men får bli när livet tillåter det igen.

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #15 skrivet: 15 okt-08 kl 06:24 »

Tanken är att det är en hel del som ska uppgraderas och göras om på hemsidan i vinter. Förhoppningsvis kan vi då också hinna titta lite på småfel i koden.

Cordula

• Närke
« Svar #16 skrivet: 03 dec-08 kl 15:07 »
Jag har samma problem att sidorna bygger inte upp sig, och även hos mig är det bara alternativ.nu jag har problem med. Så är det inte roligt längre. Synd, hoppas det löser sig snart.

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #17 skrivet: 03 dec-08 kl 15:59 »
Jag har samma problem att sidorna bygger inte upp sig, och även hos mig är det bara alternativ.nu jag har problem med. Så är det inte roligt längre. Synd, hoppas det löser sig snart.

Jag ska be vår programmerare titta på det så snart han får tid.

Skytten

• Skåne
« Svar #18 skrivet: 04 dec-08 kl 15:44 »
Problem kan uppkomma i alla led, själv tror jag det inte är några allvarliga fel på servern, då jag inte har något som helst problem med denna webbplats.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #19 skrivet: 10 dec-08 kl 13:25 »
Nu kan jag inte göra några inlägg?? Testar här

Dela detta:

* Inloggade just nu

1548 gäster, 2 användare
Själv är bäste dräng, Staem

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser