Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Virk- och stickar kunniga i östergötland sökes!  (läst 3440 gånger)

Cecilia

• Gäst
Virk- och stickar kunniga i östergötland sökes!
« skrivet: 11 aug-05 kl 11:37 »
Hejsan ni där ute!

Jag skulle vilja starta en stickar och virkar junta med boende i östergötland eller dess närområden för de som är intresserade. Jag är nybörjare och tycker att det vore kul att träffa andra både nybörjare som veteraner som stickar och virkar. Man kanske kunde träffas nån gång i månaden eller när det passar, dricka kaffe eller te, prata och utbyta tips och råd. Om du är intresserad skriv och berätta lite om er själva och ert hantverk!

Hälsningar
Cecilia

svindelspindel

• Gäst
Re:Virk- och stickar kunniga i östergötland sökes!
« Svar #1 skrivet: 11 aug-05 kl 20:00 »
Jag vill vara med!

Jag virkar mycket, och får väl anses som ung veteran på området. Stickar gör jag ibland, men inte särksilt avancerade saker (halsdukar,  och en halv benvärmare). Bor utanför Linköping och vill absolut vara med i en virkstickjunta!

lovmat@hotmail.com

glada hälsningar
Lovisa

Cecilia

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 11 aug-05 kl 20:29 »
Hejsan Imse!

Kul att du vill vara med  :D!
Jag hoppades nästan på att du skulle vara intresserad (har förstått att du är intresserad av sånt. Bor du långt ifrån Linköping?

Görgláa hälsningar
Cecilia

svindelspindel

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 11 aug-05 kl 20:39 »
Så du känner till mig trots min inaktivitet? Det var ju skoj.

Nä, jag bor drygt två mil söderut, har ganska lätt att ta mig in till Linköping. Säkerligen kan jag dr ihop några fler som vill vara med, iallafalll två-tre stycken.

Hur har du tänkt, ska vi vara hemma hos folk, låna rum på bbliotek, cafe...?

Cecilia

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 12 aug-05 kl 09:36 »
Hej på dig!

Vad kul att du känner till fler som kan vara intresserade. Jag hade väl tänkt att man kunde träffas hos varandra kanske, jag ställer gärna upp som värd, flyttar till hus om några veckor, med öppen spis för den delen :D. Men det var ju en bra idé med att träffas på bibliotek eller café, det hade jag inte tänkt på  :). Ska snart börja jobba i Linköping och då är vi ju inte så långt ifrån varandra.

Är det några fler som är intresserade eller har några egna idéer så dela gärna med er dessa till mig.

slavoca@hotmail.com

På återseende
Cecilia

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #5 skrivet: 24 aug-05 kl 12:52 »
Jag både spinner och stickar. Ibland maniskt på löpande band :-) Höst och vinter är det som värst. I perioder av arbetslöshet så har jag försörjt mig på det.
« Senast ändrad: 24 aug-05 kl 12:54 av Gruff »

Cecilia

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 26 aug-05 kl 11:00 »
Hejsan gruff!
Vad kul att det finns fler stickar och virkargalna i området. För en nybörjare som jag är det guld värt att få tips från experter. Vad gör du annars?

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #7 skrivet: 26 aug-05 kl 13:32 »
Så lite som möjligt!  ;) jag är pansjo och försöker leva efter minsta motståndets lag i allt jag gör. Betyder inte att jag är lat, jag ser bara ingen mening med att göra livet svårt för sig. Det är rätt klurigt att få allt gjort utan att ta ut sig fullständigt.

Cecilia

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 08 sep-05 kl 14:44 »
Hejdu!
Tycker att det verkar som du har en bra livsfilosofi, tyvärr lider väl jag av det motsatta, jag försöker att tänka och göra allt på en gång...men jag "jobbar" på att ta det lite lugnare. Är sjukskriven och förtjänar väl liksom du som är pensionär att ta det lite lugnare. Hur får du ihop det med alla dina djur och biodlingar  ;)?

För övrigt har jag flyttat in i mitt nya hus och jag stortrivs. Är det några fler virkar och stickar intresserade där ute så välkommen att ansluta er!

Svindelspindel; fick du med dig några fler intresserade? Hör gärna av dig på min mail.

Cecilia

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 17 sep-05 kl 12:25 »
Hallå allihopa!
Har nu boat in mig i mitt hus och tänkte att det kunde vara läge för en träff  :)! Vilka dagar passar er?

MVH
Cecilia

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #10 skrivet: 17 sep-05 kl 14:13 »
Min kalender är såååå fulltecknad! *inte* :-)

Funkar väl nästan när som helst...... Så länge det inte är snö.
« Senast ändrad: 17 sep-05 kl 14:20 av Gruff »

Cecilia

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 17 sep-05 kl 16:28 »
Hejsan Gruff,
vad kul att du har tid över, jag kan också lite när som  :). Har du några förslag på var vi kan ses? Hur går det med ullen förresten?

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #12 skrivet: 17 sep-05 kl 19:40 »
Tar allt lite pö om pö. Alla är inte klippta ännu och korven skulle stoppas först :-) Salamin hänger nu i boden och det luktar vitlök ända ut på vedbacken.

Cecilia

• Gäst
« Svar #13 skrivet: 18 sep-05 kl 13:09 »
Det låter bra, salami är oförskämt gott - är halvitalienare så  ;).

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #14 skrivet: 19 sep-05 kl 00:24 »
Jag har ev. ordnat en liten kulturskyddad fiskestuga vid Tåkerns strand att träffas i. Om inte så får vi vara i min biförenings torpstuga strax utanför Ödeshög. Ska bara prata med byalaget först.

Cecilia

• Gäst
« Svar #15 skrivet: 19 sep-05 kl 10:20 »
Hejsan,
hittade en organisation som heter sticka (www.sticka.org) på nätet. De anordnar stickarcafé på café berget i linköping då och då och nästa träff är den 30 september 15-18. Vi kanske kunde ha en första stickar/virkar träff där så vi kan utbyta idéer och lära känna varandra på lite neutral mark. Skickade ett mail till svindelspindel och hoppas att hon läser det så kanske vi kan bli ett gäng. Sedan skulle det vara jättekul att göra en utflykt till Tåkern eller Ödeshög.

svindelspindel

• Gäst
« Svar #16 skrivet: 21 sep-05 kl 20:08 »
hej ni
jag har inte fått mejlet, men såg på garnnettos dörr ett anslag om just det här stickcafeet, och tänkte tipsa om det... Jag kommer den trettionde, men drygt en timme efter start. Vi ses!

Hagen

• Östergötland
« Svar #17 skrivet: 03 nov-06 kl 20:05 »
Hej!!
Det var ett tag sedan ni skrev här och jag bara undrar om ni kom igång med nåt.? Jag tycker det är jättekul med stickning och virkning och kanske kunde anslta nån gång, hör av er.
Malin

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #18 skrivet: 03 nov-06 kl 22:44 »
Några gick på det där stickcaféet ett par ggr. men om det sen vart något mer vet jag inte. Det rann nog ut i sanden.....

hildegard

• Östergötland
« Svar #19 skrivet: 09 nov-06 kl 14:19 »
Nu är det länge sedan jag varit på den här sidan. Så jag missade stick- och virkgängets aktiviteter. Bor utanför Rimforsa och skulle vara intresserat att vara med om det fortfarande är aktuellt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

553 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser