Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Träkol???  (läst 3665 gånger)

jasmine83

• Uppland
Träkol???
« skrivet: 03 sep-08 kl 10:40 »
jag undrar var man köper träkol? För det är väl inte vanlig grillkol man ger dom? Det står nästan överallt att man ska ge kol men inte vart man får tag på det. Någon som vet? m.v.h jasmine
Hos oss bor förotom 21 hönor med sina två tuppar, 15 myskankor, två hundar, fyra katter och två åsnor...

Anna

• -
SV: Träkol???
« Svar #1 skrivet: 03 sep-08 kl 13:03 »
Det finns en del gamla trådar om det här med träkol om du letar bakåt. Vad jag kan minnas så rådde det delade meningar om man skulle ge det till hönsen eller inte.
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

ivigtut

• Ett leende och ett vänligt ord kan göra någon glad
« Svar #2 skrivet: 03 sep-08 kl 13:32 »
Medicinskkol finns att köpa på apoteket i portions påsar och i tablettform.

Sorenia

« Svar #3 skrivet: 11 sep-08 kl 10:28 »
Jag undrar med var man finner detta då det står i alla böcker att de ska ha tillgång till det.

Strajder

• Aspegården
« Svar #4 skrivet: 11 sep-08 kl 20:06 »
jag undrar var man köper träkol? För det är väl inte vanlig grillkol man ger dom? Det står nästan överallt att man ska ge kol men inte vart man får tag på det. Någon som vet? m.v.h jasmine
Det är nog som mycket annat: "det går lika bra med selleri...". Har inte sett att man gett någon rimlig förklaring vilken nytta träkol skulle ha för hönsens välbefinnande. Gamla huskurer brukar överleva från bok till bok och från "expert" till "expert" utan att ifrågasättas. Hur många skulle ta en läkare på allvar om h*n föreslog grötomslag?!

curmbox

• Var sak har sin tid
« Svar #5 skrivet: 13 sep-08 kl 18:52 »
Kol stoppar diarré - men den träkol som vi köper till helggrillningen innehåller säkert mer onyttigheter än nyttigheter för hönsen :P
Ge mig mod att vara den jag är och inte tappa modet för att jag är den jag är

Sirpa

• -
« Svar #6 skrivet: 13 sep-08 kl 23:59 »
Det finns en del gamla trådar om det här med träkol om du letar bakåt. Vad jag kan minnas så rådde det delade meningar om man skulle ge det till hönsen eller inte.

Här finns den tidigare tråden som handlar om Kol:
http://www.alternativ.nu/smf/index.php?topic=14482.msg167383#msg167383

Där står allt om Kol :)
Höns och Liljor i min trädgård.

Dela detta:

* Inloggade just nu

523 gäster, 2 användare
Dolly Saxena, javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser