Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fruktlådor ;  (läst 4188 gånger)

Fritänkaren

Fruktlådor ;
« skrivet: 02 sep-08 kl 21:16 »
Jag behöver tillägsisolera ett takfall inomhus inför vintern och funderar just nu på inklädningen inomhus  - gullfiber skall det vara i isoleringen.
Istället för att gå o köpa någon trist fanér - panel - på obs eller K-rautas etc., funderar jag på att höra efter på någon fruktavdelning (livsmedelsaffär), om det finns roliga trälock tillgängliga från lock av importerade fruktlådor, det fanns åtminstone för tjugo år sedan . . . 
Någon som känner till idén ?!
Finns det trälock med fabrikstryck (från fruktlådor) i handeln idag ?

Vitis

• Skåne
SV: Fruktlådor ;
« Svar #1 skrivet: 02 sep-08 kl 22:03 »
Har inte sett det på nåt varuhus men många torghandlare (Malmö) har frukt/grönsakslådor av trä. Jag har massor av såna lådor hemma istf. pappkartonger, tyvärr är träet betydligt omtåligare än wellpapp. Det är bara tunn fanér och häftklammer.

Hittar du nåt sjysst så tipsa gärna !  :)

Sommartorparn

« Svar #2 skrivet: 02 sep-08 kl 22:06 »
Har inte sett det på nåt varuhus men många torghandlare (Malmö) har frukt/grönsakslådor av trä. Jag har massor av såna lådor hemma istf. pappkartonger, tyvärr är träet betydligt omtåligare än wellpapp. Det är bara tunn fanér och häftklammer.

Det stämmer! Har byggt en torkolla av sånt, men kvalitén på materialet ska vi tala tyst om.

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #3 skrivet: 02 sep-08 kl 23:01 »
Frukthandlarna neråt slätten har väl lite stadigare lådor? Kanske någom på forumet vet någon därifrån som har :)
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

Skytten

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 07 sep-08 kl 01:30 »
Brukar va dåligt trä i dessa lådor.  Kanske engångspallar och annat träembalage är bättre.
Sådant skänkes ofta bort(som ved), har bla sett på blocket.

En granne har äppelådor av äldre sort, prima lådor, tunga, över en cm tjocka bräder.
Men dessa säljes för en 50-lapp styck.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Dela detta:

* Inloggade just nu

542 gäster, 1 användare
Staem

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser