Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Damm??  (läst 961 gånger)

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
Damm??
« skrivet: 27 aug-08 kl 20:55 »
Som nygammal(haft myskar för evigheter sedan) ankägare måste jag kolla med er "veteraner". Kom hem i lördags med tre ankällingar av rasen Khaki Cambell, grävde en liten damm till dem och i botten ligger en presenning=rent vatten och prydliga kanter. Varför vill de inte bada??
Eller gör inte denna rasen det? De har fått en stor sten i vattnet att kliva ut på. Ifs ser de rätt så nöjda ut där de går omkring i gräset, men jag trodde ankor skulle bada! ???
Bor på min lilla gård med min stora familj!

fjäderfän

SV: Damm??
« Svar #1 skrivet: 27 aug-08 kl 21:07 »
just den ankrasen är den enda som inte behöver ha dam eller bad möjlighet  vet inte varför men den gillar kanske inte vatten.
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
« Svar #2 skrivet: 27 aug-08 kl 22:01 »
Ok! Då får de väl fortsätta beta gräs och jaga flugor! De är ju så söta som de är :-[ Ångrar de sig finns ju dammen kvar ;)

fjäderfän

« Svar #3 skrivet: 28 aug-08 kl 11:28 »
khaki campbell, värpras av anka, skapad i Storbritannien i början av 1900-talet genom korsning av rouen och indisk löpand. man hitta inte så mycket på svenska sidor.
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
« Svar #4 skrivet: 02 sep-08 kl 22:21 »
Tjoho! Nu badas det friskt i den lilla dammen! De skulle nog bara klura ut vad de skulle ha den till ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

719 gäster, 3 användare (2 dolda)
Carrla

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser