Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ny liten drake  (läst 2509 gånger)

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
Ny liten drake
« skrivet: 26 aug-08 kl 20:22 »
Idag har jag varit och hämtat en drake till min lilla hona. Han är aprikosfärgad och jättesöt...för mörkt ute nu, bild kommer...
Vad kommer att hända med avkommans färg om draken är aprikos och honan är silvervilt?

Hon blev så till sig och glad så =)
 ;D :-* :-[

/Maya
Mamma till fyra, mormor till tre. Jag har i djurväg:Kissekatt och hönsor; Isbar, Maran, Araucana och Mignonankor. Akvarium med bl.a. Malar, Botior och olika tetror. Handgrävd damm och bäck. Guldfirrar i dammen.

mimmimera

• Mimmis hemsida
SV: Ny liten drake
« Svar #1 skrivet: 26 aug-08 kl 23:30 »
Har du tur får du fram Apricotsilver som det heter på engelska....skitsnygga  :-[ tycker i allafall jag ;D
http://www.callducks.org.uk/pictures.htm
På den sidan finns bilder på många fina färger...bl.a den jag nämnde
Läs det jag verkligen skriver och INTE mellan raderna...för där står ingenting.

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #2 skrivet: 27 aug-08 kl 10:13 »
Apricotsilver blir de inte i första generationen utan där blir alla blå viltfärgade. Men om man sen i sin tur sätter samman 2 blå viltfärgade från dessa ungar så får de en minimal procent apricotsilverungar vilket är en otroligt vacker färg. I England är den godkänd vad jag förstår men inte i Sverige där vi för tillfället hoppas få de aprikosa godkända så de slipper bli granskade efter blå/guls färgstandard.

Har själv några blå viltfärgade ungar från i år som har aprikos mamma och silver viltfärgad pappa som jag hoppas kan få i vart fall en sån unge nästa år. Men det blir 12 st färgvarinater av dessa ungar från de 2 blå viltfärgade så chansen är inte så stor om man inte kläcker fram stora mängder med ällingar.

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
« Svar #3 skrivet: 27 aug-08 kl 16:15 »
Okey, ja det är väl bara att hoppas då...ev. skaffar jag ytterligare en lite aprikosfärgad hona, om inte honorna efter dessa blir aprikos. Tycker de har så väldigt fin färg.
Vad säger ni är hon på bilden en aprikosfärgad liten dam? (det är inte min anka)
« Senast ändrad: 27 aug-08 kl 16:46 av HönsMaya »
Mamma till fyra, mormor till tre. Jag har i djurväg:Kissekatt och hönsor; Isbar, Maran, Araucana och Mignonankor. Akvarium med bl.a. Malar, Botior och olika tetror. Handgrävd damm och bäck. Guldfirrar i dammen.

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
« Svar #4 skrivet: 27 aug-08 kl 16:47 »
Här kommer bild på lille Bärnad som han nu kallas, bakom BiAnka, nöjt framkikandes.

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #5 skrivet: 29 aug-08 kl 09:53 »
Om du sätter ihop 2 ungar efter ditt par sen så kommer det att bli en del aprikoser av dem. Men det går ju kanske fortare att annonsera efter en aprikos hona.

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
« Svar #6 skrivet: 29 aug-08 kl 14:12 »
Jo, jag funderar nästa på att skaffa en lite aprikoshona också...tycker de är såå söta.
« Senast ändrad: 31 aug-08 kl 11:44 av HönsMaya »

Dela detta:

* Inloggade just nu

657 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser