Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad göra med blåbären förutom sylt eller saft?  (läst 13287 gånger)

skogstrolla

• Jämtland
SV: Vad göra med blåbären förutom sylt eller saft?
« Svar #20 skrivet: 02 sep-09 kl 18:54 »
Nej jag öppnade bara en gång innan dom smakade hmm vinaktigt.
Men alltså russenaktiga blåbär blir ju inte helt torra....
dom jag torkade helt torra är suveräna
men inte dom som e russinaktiga då tyvärr
E man nog tokig så går de....fast jag e själv..
skogstroll med två ardennerdamer,åsenfår,dikor,höns,gris å gård

peloqin

• Lätt stukad...
    • Lappland
« Svar #21 skrivet: 05 sep-09 kl 16:25 »
Blåbärsrussin har jag i zip-loc, ca 0,5 dl per påse = 1 portion. Lufttätt gäller, men att de efterjäser lite gör strängt taget inte så mycket tycker jag personligen. Blåbärsrussin smakar enligt min erfarenhet ungefär som russin, dvs vin...
"Never try to teach a pig to sing, it will just waste your time and annoy the pig."

Monzan

« Svar #22 skrivet: 07 sep-09 kl 18:05 »
Varför så fettskrämd? ??? Själv så äter jag mina frysta blåbär med ca 1/2 dl grädde och 1-2dl turkisk yoghurt och en 1 dl cashewnötter och sötmandel.
Har inte gått upp i vikt sen jag började med det, fast då äter jag inga onödiga kolhydrater (i min värd räknas socker, potatis, ris och vitt mjöl till onödiga kolhydrater).
Ett sätt jag absolut inte skulle äta mina blåbär på är som sylt kokad med socker.

Dela detta:

* Inloggade just nu

439 gäster, 1 användare
conny

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser