Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Veterinär nära Rejmyre Östergötland???  (läst 5609 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Veterinär nära Rejmyre Östergötland???
« Svar #20 skrivet: 22 aug-08 kl 10:45 »
Vi ska också snart vaccinera en häst + ultraljud, grannen ska ha ut dem den 29:e tror jag.. man BORDE ju kunna hyffsa till priset lite om vi är flera i samma område.

Ja precis ,, kan du kolla med grannen om vi kan dela på framkörningen tom Rejmyre då ?
Jag bor nära hävla så det är ju en mil hit ungefär ..
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #21 skrivet: 23 aug-08 kl 00:32 »
När det gäller enkla saker som vaccinering etc. så spelar det mig mindre roll vilken vetrinär som kommer. Gäller det däremot en hältundersökning eller allvarliga saker som foderstrupsförtoppning el. dyl så är det plötsligt väldigt viktigt vem som kommer och då betalar jag gällande taxa utan att prostestera.

guba

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 23 aug-08 kl 01:26 »
När det gäller enkla saker som vaccinering etc. så spelar det mig mindre roll vilken vetrinär som kommer. Gäller det däremot en hältundersökning  så är det plötsligt väldigt viktigt vem som kommer och då betalar jag gällande taxa utan att prostestera.
Vaccin räcker med ett recept så klarar jag mig själv.

Jag har sålt mängder med fullblod tidigare i mitt liv och har en vet som är överlägsen. Vid ett tillfälle så var han inte anträffbar så jag ringde runt, detta var i semestertider och flera vet var inte i tjänst.
Fick till slut tag på en som kunde komma, en som var billigare än alla andra, han kom och gjorde besiktningen, ett av frambenen böjde han sju gånger då han "tyckte" sig se en markering som inte existerade, till slut så sade han att det var en ovanligt frisk och fräsch häst. Jag hade svårt för att hålla mig för skratt.

Men en anmärkning var han  tvungen att skriva, OSKODD, på en ettåring  :o :o.
Sådana utlåtanden gör i alla fall mig skeptisk till billiga veterinärer, det finns alltid en anledning till att somliga är billigare än andra när det finns taxor .

Exotica

• Hejdeholms Gård
« Svar #23 skrivet: 23 aug-08 kl 23:21 »
När vi ändå talar om veterinärer och de kostnader ett besök från denne medför, vet ni var man kan hitta distriktsveterinärernas taxa? Har hållt på ett tag och kollat SJV och google, men inte hittat mycket vettigt! Kanska jag är lite trött!  :-[

Det finns något som heter veterinärtaxeförordningen, men denna verkar inte vara helt up to date!  ??? Har förstått att privata veterinärer har fri prissättning, men hur är det med distriktarna?
Lama, alpacka, jak & kamel - underbara nyttodjur!

Bellatrix

« Svar #24 skrivet: 25 aug-08 kl 12:20 »
Ni som bor i dessa trakter eller i Norrköping -finspång-vingåker -katrineholm vad använder ni för någon veterinär till hästarna??
Jag lyckas inte få tag på nån annan förutom distrikts vet som ska ha över 1000kr för en vacc !!

Hjääääääälp!

Har du en transport så lastar du hästen och åker till djurkliniken i Norrköping och får den vaccinerad där.
De går ut till transporten och ger hästen sprutan och sedan kan du åka hem igen.
Mycket billigare än att ta ut veterinär.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #25 skrivet: 26 aug-08 kl 00:17 »
Har du en transport så lastar du hästen och åker till djurkliniken i Norrköping och får den vaccinerad där.
De går ut till transporten och ger hästen sprutan och sedan kan du åka hem igen.
Mycket billigare än att ta ut veterinär.
Det kan jag inte hon är högdräktig.

MEN jag har idag hittat en vet som åker ut från vingåker  ;D

När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

tessiem

« Svar #26 skrivet: 26 aug-08 kl 09:37 »
Till hyfsat pris? Måste vaccinera & dräktighetsundersöka om några veckor..

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #27 skrivet: 26 aug-08 kl 10:44 »
Högdräktig så här års?  ???
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

guba

• Gäst
« Svar #28 skrivet: 26 aug-08 kl 10:47 »
Haha, vaddådå? Jag fick ett föl 31/8 för två år sedan, ingenting är omöjligt.

Frances

• Västergötland
« Svar #29 skrivet: 26 aug-08 kl 10:54 »
bara olika svårt... ::)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Frances

• Västergötland
« Svar #30 skrivet: 26 aug-08 kl 10:55 »
En släkting till mig köpte en gång en häst som hette Miss Incident och var född i september  ;D

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #31 skrivet: 27 aug-08 kl 10:27 »

Japp Jag hade problem med att hitta en bra hingst .
Hon var betäckt i maj men tog sej inte ..
Denna dam brunstar inte så lätt ..
hittade en hingst sen å hösten som hon gillade S*

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #32 skrivet: 27 aug-08 kl 10:28 »
Till hyfsat pris? Måste vaccinera & dräktighetsundersöka om några veckor..
Inte var han billig men verkade bra .
Jag fick betala totalt 800kr för att vacc min häst med stelkramp+hästinfluensa ..
Så utkörningen är väl typ 600spänn eller dyl.

Dela detta:

* Inloggade just nu

770 gäster, 2 användare (1 dolda)
Loster dolos perdo d001 a

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser