Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Omröstning

Röjer och diskar du/ni 100% undan varje kväll?

Alltid
4 (3.9%)
Oftast
36 (35%)
Ibland
16 (15.5%)
Sällan
33 (32%)
Aldrig
14 (13.6%)

Antal personer som röstat: 95

Författare Ämne:  Hushållsdisciplin  (läst 7477 gånger)

take

• Östergötland
    • De Klomp
SV: Hushållsdisciplin
« Svar #40 skrivet: 22 sep-08 kl 10:42 »
dammråttor ;D ;D

När katterna bli rädda för det som finns under soffan är det dags för storstädning.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

LillaMor

« Svar #41 skrivet: 23 sep-08 kl 08:02 »
Tacksamt är att vila i varandras erfarenheter.
Är det inte lite konstigt att det alltid är lättare att röja fram, än att få undan det?
Kanske är det kreativiteten som härjar, men är enklelriktad? Lätt- fram, Jobbigt, undan???

AnnyLee

• Gäst
« Svar #42 skrivet: 23 sep-08 kl 20:48 »
Jag gillar att diska! :o Inte för att det är särskilt skojigt utan för att maken (som är så tacksam att slippa :P) tar med sig våran konstant pladdrande dotter (4år) in i vardagsrummet med orden "kom så låter vi mamma diska ifred" och då får jag ju en lugn paus när öronen får vila sig och jag faktiskt hinner tänka en sammanhängande tanke utan att bli avbruten av dotterns: "mamma....mammaa.....MAMMAAAAA!" ;D

Dammsuga däremot, njae helst inte. Det är ju liksom ingen vits med det när man har två hundar och tre katter som släpar in allsköns dynga ;)

Men det jag avskyr mest, det är att STRYKA! Finns det något tristare än att stå vid den där förbenade brädan och gnida fram och tillbaka på en skjorta, bara för att upptäcka när man vänder på den att man har lyckats stryka veck frampå?? ;D

LillaMor

« Svar #43 skrivet: 29 sep-08 kl 14:01 »
Livet på en pinne?

Appeltorp 13

• Gäst
« Svar #44 skrivet: 04 okt-08 kl 12:05 »
Förr var jag något av en pedant. Då jag just flyttat hemifrån stod disken aldrig särskilt länge och inte över natten. Nu spelar jag i en annan division. Sedan maken och jag flyttade ihop har min degenrering tilltagit, mest som ett jagets försvarsmekanism, så att jag inte ska få panik ;).

Sedan vi flyttade till huset har det ballat ur helt ::). Här finns ju inget varmvatten, så var gång man ska diska blir det till att koka. Därför är den minimala diskbänken proppfull, det lilla, lilla slagbordet i köket likaså, och fanimej om det inte står lite disk på bordet i rummet också! Vi tänker oss detta som en genomgångsfas innan kommunalt avlopp och diskmaskin kopplas in, och - helighet - den där varmvattenberedaren vi haft liggande i över ett halvår. Det är så man får tänka så att man står ut. Jag önskar mig ett välordnat kök som är större än tre kvadratmeter (nu pratar jag inte golvyta!). Då skulle det vara lite lättare att hålla ordning.

Nu har jag fyllt båda vattenkokarna för att ta en omgång när jag för omväxlings skull inte är hemifrån mer än halva dygnet... :P Skönt i alla fall att man inte är ensam om diskkrisen!  :)

louise

• Gäst
« Svar #45 skrivet: 04 okt-08 kl 12:15 »
jag har bara varmvatten ett par gånger i veckan, så det är ju rent fysiskt omöjligt att diska varje dag.

LillaMor

« Svar #46 skrivet: 08 okt-08 kl 18:34 »
Bra förslag, fast det kanske inte var så du menade...
Ska kanske stänga av beredaren...
Själv var vi utan varmvattenberedare nu i 14 dagar, men jag missade att Disk-strejka.
Kan man ta igen det i efterskott?

Dela detta:

* Inloggade just nu

535 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser