Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Alternativa semestertips  (läst 1313 gånger)

Naturliv

• Södermanland
Alternativa semestertips
« skrivet: 19 aug-08 kl 20:42 »
Kanske fel årstid att komma med semestertips, men risken är att man glömmer bort att sprida goda idéer vidare annars. Jag vill slå ett slag för Hauges hantverksglas i Småland (mellan Fagerhult och Grönskåra). En glasblåsare sysslar med miljövänlig glasåtervinning. Genom att återanvända engångsglas, typ Ramlösaflaskor, så går det bara åt en fjärdedel så mycket energi som traditionell glasblåsning. Han har annorlunda och lite mer udda glasprodukter, själv kunde jag inte motstå att köpa gräddkanna, juiceglas och ölglas. Visst, det är handgjort och kostar en del, men ändå billigare än andra glasbruk. Du kan också ta med din favoritflaska och få den omgjord till karaff eller något. Jag vet inte hur jag ska kunna göra en länk, men här är i alla fall hemsidan: www.glasweb.se/hauge.
Kom gärna med alternativa semestertips du också, innan du glömmer dem.
Tänk om man kunde vara som de livskraftiga maskrosorna - och växa vidare och må gott trots asfalt och betong

Naturliv

• Södermanland
SV: Alternativa semestertips
« Svar #1 skrivet: 19 aug-08 kl 21:03 »
Glömde skriva att man får prova att blåsa glas också på Hauges hantverksglas, intressant för barnen att se på glasblåsningen medan föräldrarna shoppar eller ser på konstutställningen på övervåningen. De vill sprida de här idéerna så att människor ska kunna göra sina egna glas, karaffer och vaser. För dig som gillar att rida finns lämpliga ridvägar som passerar. Campngplatser, vandrarhem, badplatser och andra semestersysselsättningar finns också i närheten.
Tänk om man kunde vara som de livskraftiga maskrosorna - och växa vidare och må gott trots asfalt och betong

Vickan 74

SV: Alternativa semestertips
« Svar #2 skrivet: 12 sep-08 kl 17:39 »
Vad kul att fler har upptäckt det, själv har jag en del glasgrejer därifrån.

Dela detta:

* Inloggade just nu

599 gäster, 2 användare
Bokohammare, beekeepern

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser