Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Behover information  (läst 1032 gånger)

moholmarabs

Behover information
« skrivet: 17 aug-08 kl 17:44 »
Jag vill ha 2 eller 3 far, att avrunda min "sjalvhushall" gard. Mestadels blir de nog "pets" men hoppas nar jag far dem att jag har chans att fa lamm for egen atning.

Jag har ingen ide vad jag gor har. Jag har aldrig haft far, hastar kossor gris, hons, men aldrig far. Kan de bo i en box i stallet med hastarna under vintern? behover de ga ut dagligen? ja fragorna ar oandliga.

Om nagon kan rekommendera en bra bok for mig att lasa, var sa snall send me ett pm eller email.

Ocksa om ni vill ge egen information om arbetet runt faren, nar vi pratar smaskaligt..

Tackar pa forhand

Kat

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Behover information
« Svar #1 skrivet: 17 aug-08 kl 21:15 »
Det finns några böcker om Får i Åters bokklubb. Klicka på fliken Åter ovan så hittar du bokklubben där. Som nybörjare rekomenderar jag följande bok,

Starta med får
Nils-Åke Fag
Det kan tyckas onödigt att ta in en tredje fårbok i bokklubben, men även denna har sin egen nisch. Det här är en liten, enkel och avskalad grundbok för den som funderar på att börja med får. Inga foton, inget krångel eller onödigt. På ett lättsamt och rakt sätt berättar Nils-Åke om det man behöver veta för att hålla en liten får­f⁠lock på bästa sätt. A5-format, 96 sidor, mjuka pärmar. Pris: 100:-
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Dela detta:

* Inloggade just nu

532 gäster, 3 användare
torbjorn, javill, karsan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser