Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Alternativt boende ur ekonomiskt perspektiv, finns det?  (läst 5827 gånger)

Vickan 74

SV: Alternativt boende ur ekonomiskt perspektiv, finns det?
« Svar #20 skrivet: 29 sep-08 kl 10:43 »
Är det verkligen så krångligt att hitta en bit mark att odla på? Jag tycker det låter konstigt eftersom runt Emmaboda där jag bor så är markägare glada om någon vill ta hand om marken över huvudtaget. Vi till exempel har en gård på 15 hektar, därutöver så brukar vi några hektar till gratis och får dessutom EU-stödet för dessa. Och det är inte bara vi härikring och på andra ställen som brukar jord på de villkoren. Vi tar  ensilage på den mark vi lånar.

sɹǝpuɐ

• Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
SV: Alternativt boende ur ekonomiskt perspektiv, finns det?
« Svar #21 skrivet: 29 sep-08 kl 16:12 »
Problemet är nog att det inte bara handlar om att bruka marken, utan även om boende. Då är det inte lika enkelt.

Men jag låter en fårägare i grannbyn ta mitt gräs gratis från mina vallar. Tidigare har jag fått betala för att få någon att slå av gräset...

A.

Dela detta:

* Inloggade just nu

646 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser