Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pappälgen  (läst 3574 gånger)

Rosten

• Närke
Pappälgen
« skrivet: 11 aug-08 kl 20:34 »
Då har man skjutit godkänt på skjutbanan. ;D
Fast det brukar inte vara så stora problem. ;)

Sköt 9 skott på tavla för att kolla hur nya studaren går och 36 skott på älgbanan.
Det får räcka i år.
« Senast ändrad: 11 aug-08 kl 20:36 av Rosten »

blowmeakiss

• Gäst
SV: Pappälgen
« Svar #1 skrivet: 12 aug-08 kl 17:43 »
Förhoppningsvis blir det väl nått skott i skogen också  ;D

Margit

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 12 aug-08 kl 18:04 »
Då har man skjutit godkänt på skjutbanan. ;D
Fast det brukar inte vara så stora problem. ;)

Sköt 9 skott på tavla för att kolla hur nya studaren går och 36 skott på älgbanan.
Det får räcka i år.

Du var tidigt ute!  ;) Även övningsammunitionen har blivit ruskigt dyr  :(

Moraggarn

• -
« Svar #3 skrivet: 12 aug-08 kl 21:02 »
Var till skjutbanan idag och kontrollerade att 6,5an gick som den skulle,och det var som det alltid brukar vara 3skott inom en 5krona 6cm överslag på 80meter=PERFEKT!! På lördamorgon gäller det. Kollade även att nyförvärvet gick som den skulle, en 30-06 med öppna riktmedel som ska användas vid eftersök.Även den fick godkänt med träffbild på 3,5 cm på 80m.Så nu är det bara att ladda upp inför Lördag morgon.Nån mer som ska ut då?

Rosten

• Närke
« Svar #4 skrivet: 12 aug-08 kl 21:56 »
Förhoppningsvis blir det väl nått skott i skogen också  ;D
Den förhoppningen är liten.
Vi har massor av varg och lo.
Så inskjutningen är mest för saken skull.

Erik

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 13 aug-08 kl 10:54 »
Var till skjutbanan idag och kontrollerade att 6,5an gick som den skulle,och det var som det alltid brukar vara 3skott inom en 5krona 6cm överslag på 80meter=PERFEKT!! På lördamorgon gäller det. Kollade även att nyförvärvet gick som den skulle, en 30-06 med öppna riktmedel som ska användas vid eftersök.Även den fick godkänt med träffbild på 3,5 cm på 80m.Så nu är det bara att ladda upp inför Lördag morgon.Nån mer som ska ut då?

Ja på lördag blir det till att gå upp tidigt :)
Var och sköt några skott i helgen som var, har en 308:a och övningsskjuter med överbliven ammunition från försvaret (samma ammo som till KSP58) så det blir inte så dyr övningsskjutning.

leifhh

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 13 aug-08 kl 11:39 »
Så nu är det bara att ladda upp inför Lördag morgon.Nån mer som ska ut då?

Jajjemän, har spanat ur ett område med väldans mycket markeringar..... Gäller bara att inte plurra i något av dikena på vägen dit, eller än värre plurra med en bock på vägen hem  :P

Moraggarn

• -
« Svar #7 skrivet: 14 aug-08 kl 00:04 »
Har några platser som jag vet håller några bockar,några riktigt fina dessutom.Ena stället som kallas"skafferiet" brukar av någon anledning hålla en bock varje år som ligger runt medalj,har skjutit en bronsbock där samt en som jag tror kan ligga på brons,har ett utlägg på hela 19,5cm!! men i övrigt är hornen klena därför kanske den inte riktigt räcker till.Skjuter en varje år på denna plats,när den är skjuten så får det vila till 1/10 då vi börjar jaga med vovvarna.Så premiärmorgonen blir med all sannolikhet där så får vi se vad som händer.

Margit

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 31 aug-08 kl 11:13 »
Då har även jag skjutit godkänt inför årets älgjakt, känns skönt att ha det gjort  :)

Ronny

• Skåne
« Svar #9 skrivet: 06 sep-08 kl 23:40 »
Hej!

Jag känner en tandläkare som också har skjutit fullt på skjutbanan.
Håller lantraser för bevarande och det egna hushållet.

leifhh

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 15 sep-08 kl 08:32 »
Var på skjutbanan i lördags med jaktlaget (varav ytterligare en brukar hänga här  ;) )
Skjöt i alla fall silver, vilket man får vara nöjd med med tanke på att jag kom hem fårn Liverpool mindre än 8 timmar tidigare.....

Margit

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 27 aug-09 kl 19:41 »
På söndag är det dags igen, skäms lite för att jag inte har kollat att bössan går rätt efter alla eskapader i skogen  :-[ hoppas på det.

regnpipan

• Gäst
« Svar #12 skrivet: 31 aug-09 kl 08:05 »
Och i lördags klarade jag också av det hela. Axeln ömmar fortfarande eftersom jag använde min nya 9,3-a... Men jag behöver vänja mig vid den innan 12/10.

Margit

• Gäst
« Svar #13 skrivet: 31 aug-09 kl 09:12 »
På söndag är det dags igen, skäms lite för att jag inte har kollat att bössan går rätt efter alla eskapader i skogen  :-[ hoppas på det.

Ja!! Nu var det avklarat, bössan gick fint som snus - axeln är öm och jag är glad att det gick bra  :)

regnpipan

• Gäst
« Svar #14 skrivet: 08 jul-11 kl 08:25 »
första besöket på älgbanan skedde igår.  totalt 13 serier, guldet färdigt efter serie 9.

Identifierade matningsproblem i ett magasin, något som givetvis måste ordnas i god tid innan bössan används i skarpt läge.

Noone

• -
« Svar #15 skrivet: 19 jul-11 kl 21:41 »
första besöket på älgbanan skedde igår.  totalt 13 serier, guldet färdigt efter serie 9.

Identifierade matningsproblem i ett magasin, något som givetvis måste ordnas i god tid innan bössan används i skarpt läge.

Vad bra! Det stör mig lite att vår skytteförening inte kör älgträning förrän i augusti, det är ju under semestern som man har tid att träna.
Life is like a dick, it´s short but seems long when it gets hard.

regnpipan

• Gäst
« Svar #16 skrivet: 20 jul-11 kl 21:35 »
Vad bra! Det stör mig lite att vår skytteförening inte kör älgträning förrän i augusti, det är ju under semestern som man har tid att träna.

Jag har egentligen samma problem. Så det fick bli en bana i grannkommunen istället för min vanliga hemmabana. Lite trist att det blir dubbelt så långt att åka bara....

Dela detta:

* Inloggade just nu

574 gäster, 3 användare
Ollefund, Susanna Ramirez, Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser