Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  sälja bagge? pris?  (läst 1426 gånger)

kolarslantbruk

• KolarsLantbruk
sälja bagge? pris?
« skrivet: 07 aug-08 kl 14:20 »
Har en bagge på 3 år som vi nu måste göra oss av med .Gotlandsfår,  MV3 status och härstammningsintyg. Nu till frågan. Vad är ett skäligt pris för en sådan prima bagge.. :)

Bovanägare

• Gäst
SV: sälja bagge? pris?
« Svar #1 skrivet: 07 aug-08 kl 15:13 »
Ja en 1000 kr+moms minst tycker jag. Kanske 1500kr ochså beror på efterfrågan.

Klipparn

• Nygift
    • Skåne
    • Santatorp
« Svar #2 skrivet: 07 aug-08 kl 15:22 »
1500 är inget överpris , är det en bra bagge så kanske den är värd mer
Lammproducent och fårklippare..
Swoooosh!     What was that?        That was your life, mate.
Oh. That was quick. Do I get another one?      Sorry, mate, that was it...    (Basil Fawlty)

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #3 skrivet: 07 aug-08 kl 16:16 »
Gotlandsfårsföreningens enda rekomendation när det gäller gotlandsbagge är bagglamm saxat från deras hemsida,

" Bagglamm, skall vara riksbedömda och hålla minst 3 i helhet samt minst 6 i delpoäng för kroppen       2.000 kr"

Jag sålde innan i somras 2 ettåriga gotlandsbaggar M3-status och härstamningsbevis. Den ene av dem riksbedömd men, inga höjdarsiffror (18 p) betydligt bättre på mönstringen. Den andre lovande och rejäl men, lite för ung när det var mönstring=pälsen var inte klar, sedan mycket fin i mina ögon när den var "klar".  ;) Jag tog 1500:- + moms/styck.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Dela detta:

* Inloggade just nu

710 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser