Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kön på myskankor  (läst 1436 gånger)

kiso

• Ankbild
    • Blekinge
Kön på myskankor
« skrivet: 04 aug-08 kl 12:36 »
Hejsan!
Mina myskankor är nu ca 8 veckor. Hur ser jag vilket kön det är på dom. Tänkte behålla en hona, men vet ju inte hur jag ser det.
Tacksam för svar!! ???
bor på landet i Blekinge. Har tjurar tillsammans med sambon, sen "mina" "smådjur" som: 4 vuxna katter o 3 kattungar, 1 kanin (vädurar), 4 vuxna myskankor och 21 ällingar, 10 vuxna hönor, 1 vuxen tuppar och 14 kycklingar, 1 beagle.

Skojarbråten

SV: Kön på myskankor
« Svar #1 skrivet: 04 aug-08 kl 14:10 »
Hanarna får ganska tidigt mycket större och högre ben än honorna. De är också längre i kroppen om man ser dem uppifrån. Hanarna är även i regel större än honorna också. Lycka till med gissningen!
Antingen så finner vi en väg eller så gör vi en.

kiso

• Ankbild
    • Blekinge
« Svar #2 skrivet: 06 aug-08 kl 11:13 »
Inte lätt att gissa. Tycker dom är jämnstora nästan allihop. Har ju visserligen bara 6 stycken.
bor på landet i Blekinge. Har tjurar tillsammans med sambon, sen "mina" "smådjur" som: 4 vuxna katter o 3 kattungar, 1 kanin (vädurar), 4 vuxna myskankor och 21 ällingar, 10 vuxna hönor, 1 vuxen tuppar och 14 kycklingar, 1 beagle.

Skojarbråten

« Svar #3 skrivet: 09 aug-08 kl 23:10 »
Posta en bild eller fem så hjälps vi åt. :)
Antingen så finner vi en väg eller så gör vi en.

Dela detta:

* Inloggade just nu

716 gäster, 1 användare
fyren

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser