Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rödbetor ... massor !  (läst 14853 gånger)

Skytten

• Skåne
SV: Rödbetor ... massor !
« Svar #40 skrivet: 24 aug-08 kl 22:02 »
Fick inte så värst mycket rödbetor i år, ska sätta två pallars djup nästa år. Och så har det varit skyfall.  Det som mest minskade skörden var att någon varelse hade uppifrån gnagat i sig upp till halva rödbetan på många ställen.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #41 skrivet: 25 aug-08 kl 15:11 »
Det som mest minskade skörden var att någon varelse hade uppifrån gnagat i sig upp till halva rödbetan på många ställen.

Det var inte jag !
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Vitis

• Skåne
« Svar #42 skrivet: 26 aug-08 kl 00:23 »
Fick inte så värst mycket rödbetor i år, ska sätta två pallars djup nästa år. Och så har det varit skyfall.  Det som mest minskade skörden var att någon varelse hade uppifrån gnagat i sig upp till halva rödbetan på många ställen.

Det var inte jag heller ... har så jag klarar mig själv.  :)

Har du nån ide om vem som varit framme ?? Kanin ? Fälthare ? När vi hade koloni i Malmö käkade kaninerna upp rubbet om dom fick chansen.

Vi hade fått mer utbyte av den odlingen om vi sett grönsakerna som bete och ätit kaninerna ist.  ::)

Dela detta:

* Inloggade just nu

445 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser