Jag tänker ta upp den här gamla tråden igen,för just nu är jag drabbad av mördersniglar. They are everywhere, all over the place, vart man än tittar.Det första jag ser på morgonen: mördarsniglar, det sista jag ser på kvällen: mördarsniglar.
Nu vet ni,hur jag har det. Har beställt "Snigelfritt" på nätet och när jag fick hem det så läste jag på förpackningen: Medlet har en patentskyddad sammansättning, som bla.innebär att resultatet inte försämras av regn och annan fuktig väderlek.
Och sedan står det: Järnfosfat 1vikt% (10g/kg).
Det är inte järnfosfat som jag oroar mig för utan vad är resten? Varför skriver de aldrig ut ALLT som är i? Det står att även övriga ämnen är av godkänd livswmedelskvalitè. Men det säger ju inget det heller För det är ju så många tillsatsar tillåtna i livsmedelsproduktionen som har visat sig vara bla. allergiframkallande, cancerframkallande,mm.
Visst är jag väldigt petig, men jag vill veta exakt allt som är i. Att bara veta 1% och att sedan lita på att de 99%, som jag inte vet något om är bra, känns lite godtrogen.