Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  nybörjar anka  (läst 1141 gånger)

amason

• Värmland
nybörjar anka
« skrivet: 18 jul-08 kl 16:05 »
Jag har en ganska ung myskanka som gjort sej ett myysigt rede som hon samlar ägg i. Hon lägger 2 st på 3 dagarungefär. 9st nu tror jag. Men hon har inte lagt sej o ruvat ännu. Hon är ute hela dagarna.

Men jag tror att hon smyger dit på nätterna o sover på äggen. Är det kört för äggen då?

Helena
Alla borde läsa om "atomteorin" i Flann O'Briens bok Den Tredje Polisen ;)

arnesson

SV: nybörjar anka
« Svar #1 skrivet: 18 jul-08 kl 16:13 »
Inte alls!
Hon lägger sig inte och ruvar heltid förrän hon lagt de ägg hon ska. Mina har bortåt tjuge innan de lägger sig ner för att intensivruvar.
Har man och tre barn. Boende i sö halland. Mindre än en mil till småland och skåne. Har hund, katt, myskankor och en massa fiskar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

715 gäster, 3 användare (1 dolda)
torbjorn, karsan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser