Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Handvävarlärling finnes!  (läst 1431 gånger)

Jordefamn

• Skåne
Handvävarlärling finnes!
« skrivet: 16 jul-08 kl 20:53 »
Jag skulle gärna vilja utöka mina kunskaper i handvävning och då särskilt inom de olika konstvävningsteknikerna.
När jag hittade denna sida, blev jag genast intresserad: http://www.hantverkslarling.se/
De erbjuder lärlingsplatser runtom i landet och i ansökan kan man gärna ange någon som man kan tänka sig vara lärling hos.
Tyvärr så kan jag inte börja direkt i september, då jag läser på Holma tills i november, men efter det är jag fri.

Jag söker alltså någon som utövar handvävning som yrke (egentligen vill de att det ska vara på heltid, men jag har inte råd att göra det på heltid om jag ska ha råd med min hyra, så jag ser hellre att ni jobbar deltid, så hinner jag tjäna ihop pengar till hyra och mat också).
Plats: Skåne, omkring Eslöv-Lund-Höör. Ifall jag kan bo billigt nära eller bo hos läraren, så går även andra delar av Skåne.

Kontakta mig om ni är intresserade eller ställ frågor i den här tråden.
« Senast ändrad: 14 aug-08 kl 19:56 av Jordefamn »

Jordefamn

• Skåne
SV: Handvävarlärling finnes!
« Svar #1 skrivet: 14 aug-08 kl 19:54 »
Jag ska snart skicka in min ansökan, så skicka mig ett pm om du skulle kunna hjälpa mig med att hitta en vävlärare!

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #2 skrivet: 14 aug-08 kl 23:04 »
Du har PM!
Höns, stickning och pelargoner

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #3 skrivet: 29 okt-08 kl 13:55 »
Kolla vad jag hittade idag!

I dunket från vävstolarna...

Spana in lärlingen!  ;D
Höns, stickning och pelargoner

Jordefamn

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 29 okt-08 kl 17:38 »
Åh, tack, jag hade nästan glömt bort den där artikeln!
Jag längtar så tills jag får börja, det ska bli jätteroligt och Ann-Sofie har så mycket kunskap!
Snart får jag kedja fast mig vid vävstol och spinnrock! Snart! :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

509 gäster, 2 användare
Tur-Johan, Aquamaja

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser