Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  fler fläderbuskar  (läst 2686 gånger)

sofia-magdalena

fler fläderbuskar
« skrivet: 07 jul-08 kl 12:39 »
Jag har en fläder hemma på gården och skulle gärna föröka den men vet inte helt hur jag skall bära mig åt. Kan man ta skott?
Någon som vet hur man lyckas få en pukande fläder trädgård?

Sano

• Bohuslän
SV: fler fläderbuskar
« Svar #1 skrivet: 07 jul-08 kl 12:50 »
Jag tog skott när jag beskar den, satte dem i vatten tills de fått rötter och planterade sedan ut. Det gick fint.
Vad du gör gör fullt och helt, icke styckevis och delt.

Filip Skräplund

"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

Jan lindgren

« Svar #3 skrivet: 23 aug-08 kl 20:14 »
Hej!
Fläder är lätt att föröka med örtartade sticklingar. Är du intresserad av blommorna så ska du pröva Sambucus canadensis. Den är självsteril så har du bara en sort blir det inga bär och då kan den blomma fler gånger om året.
MVH
Jan Lindgren

Johan1

« Svar #4 skrivet: 24 aug-08 kl 20:00 »
I min trädgård räcker det med att låta bli att klippa gräset på  en månad så har jag snart en fläderskog. ;)

Fläder måste förökas med frö också för det kan väl inte finnas fläderrötter överallt i trädgården ?

Exotica

• Hejdeholms Gård
« Svar #5 skrivet: 03 sep-08 kl 10:53 »
Någon som vet hur man lyckas få en pukande fläder trädgård?

Man åker ner till mig och hjälper mig att bli av med ogräset så har du snart "en pukande fläderträdgårg!  ;D
Lama, alpacka, jak & kamel - underbara nyttodjur!

Dela detta:

* Inloggade just nu

581 gäster, 2 användare (1 dolda)
Berberis

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser