Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vinbärsbuskar "problem"  (läst 4765 gånger)

orkidea

• Gäst
Vinbärsbuskar "problem"
« skrivet: 02 jul-08 kl 23:20 »
Mina 3 vinbärsbuskar ger ju inga bär i år och jag förstår inte vad jag gjort för fel. De är 2 år gamla men de borde väl ge något mer än 2-3 klasar på varje buske?

Tacksam för hjälp//Orkidea

mistel

• -
SV: Vinbärsbuskar "problem"
« Svar #1 skrivet: 03 jul-08 kl 08:37 »
Det kan vara flera orsaker ex. torka, jag har t.o.m varit tvungen att stödvattna de gamla buskarna under vår-försommar det har varit jättetorrt här.

+Om busken blommade och det inte blir bär kan ju bristen på insekter då mycket i trädgårdarna blommade vara en orsak.

Sedan så är ju dina buskar ganska unga, jag vet inte vilken färg du ar men röda och vita vinbär sätter inte så mycket bär förren grenarna är några år.

Beskär inte buskarna (man brukar inte behöva beskära förren buskarna blir äldre kanske 7-10år då kan man börja gallra) och se till så de har vatten och öppen jord runt plantorna och se om det hjälper till nästa år.

Sally

« Svar #2 skrivet: 03 jul-08 kl 16:45 »
Skulle också gissa på torka...har också stödvattnat mina gamla buskar i år. De gillade inte torkan i början av sommaren.

Sally
Går det...så går det!

orkidea

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 05 jul-08 kl 19:28 »
Tack för svaren: det låter som torka, så jag ska tänka på det//orkidea

Dela detta:

* Inloggade just nu

553 gäster, 2 användare
fri, uzie

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser