Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kolonilotten - paradis för stadsbor!  (läst 1371 gånger)

elvispen

Kolonilotten - paradis för stadsbor!
« skrivet: 28 jun-05 kl 22:46 »
Jag är så lycklig för jag har köpt en kolonilott! Tänk i flera år har jag traskat runt i den här stan och sörjt över att inte ha någon trädgård, och plötsligt en dag inser jag att det finns ett alternativ till dyra husköp och i mitt fall, körkorts-och-bil-tvång på landet! Nu har jag en underbar oas med 10 fruktträd (med massa frukt) bärbuskar, grönsaker ,stuga att bo i sommarhalvåret och uppehålla sig i under vinterdagar. Kanske kan vi tillochmed flytta till mindre och billigare lägenhet och spara pengar (till ett hus så småningom), för visst finns det nackdelar med kolonilotter också. Men det är utmärkt att ha att öva sig på! Och äntligen kan barnen springa runt fria och nakna hur mycket de vill! ;D
« Senast ändrad: 29 aug-05 kl 22:22 av admin »

kattenihatten

• omina mea mecum porto
    • Norrbotten
Re:paradis för stadsbor!
« Svar #1 skrivet: 29 jun-05 kl 08:45 »
Vad roligt!!
Grattis till den nya kolonilotten!
Jag kan säga att att jag från att ha betraktat ett hus och en massa djur som det enda rätta..........börjat slappna av mer och på allvar överväga att bo kvar i stan, eller strax intill, och odla på kolonilott.

Livet är härligt! Lycka till med odlingen!
Live simply......so that others may simply live.

Dela detta:

* Inloggade just nu

473 gäster, 1 användare
Mr.O

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser