Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vad har ni gjort idag-vad kostade det?  (läst 60157 gånger)

fyrdörrarsstolpe

• Gäst
SV: vad har ni gjort idag-vad kostade det?
« Svar #160 skrivet: 03 jul-08 kl 21:37 »
missa inte hästmannen som går på svt i helgen

Sommartorparn

« Svar #161 skrivet: 03 jul-08 kl 21:52 »
jo EN:
underbara älskade.

Varför så ordkarg? Komedi? Tragedi? Regissör? Inspelningsårtionde? Kända (de bör vara mycket kända för att jag ska ha hört talas om dem) skådespelare?

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #162 skrivet: 03 jul-08 kl 21:54 »
Varför så ordkarg? Komedi? Tragedi? Regissör? Inspelningsårtionde? Kända (de bör vara mycket kända för att jag ska ha hört talas om dem) skådespelare?

Undvik! Så övertydlig i sina känslor att det kryper i kroppen. Får jag se en till scen med en barbröstad Mikael Nykvist så kräks jag ;).
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Ekub

« Svar #163 skrivet: 03 jul-08 kl 22:10 »
"Chocolat" kan väl räknas som lite halvsvensk (en Lasse Hallström-film med bla Lena Olin, Peter Stormare och inte att förglömma Johnny Depp)?! Visserligen är den lite gammal (2000) men den är underbar, bara älskar den!!! Misströsta inte om ni missat den, den finns säkert att köpa på coop eller maxi  ;)

anette i bugared

• -
« Svar #164 skrivet: 03 jul-08 kl 22:15 »
"Chocolat" kan väl räknas som lite halvsvensk (en Lasse Hallström-film med bla Lena Olin, Peter Stormare och inte att förglömma Johnny Depp)?! Visserligen är den lite gammal (2000) men den är underbar, bara älskar den!!! Misströsta inte om ni missat den, den finns säkert att köpa på coop eller maxi  ;)
ALLA Lasse Hallströms filmer (med viss reservation förstås, jag kan ju ha missat nån). Sjöfartsnytt är nog min favorit.
Men köpa...njae, de dyker upp med ojämna mellanrum på TV, det räcker.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Ekub

« Svar #165 skrivet: 03 jul-08 kl 22:22 »
Har inte sett alla hans filmer, långt ifrån...tror inte jag sett sjöfartsnytt heller :( får kika upp den :)

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #166 skrivet: 03 jul-08 kl 22:23 »
missa inte hästmannen som går på svt i helgen

SVT VISAR HÄSTMANNEN IGEN
Söndag den 6 juli kl. 20.00 visar SVT återigen filmen om Stig-Anders Svensson, alias Hästmannen.

Skytten

• Skåne
« Svar #167 skrivet: 03 jul-08 kl 22:46 »
Jag har inte varit på en cinemategraf sedan 1980
Äger inte en video eller dvd eller mp3

Har dock en dator med dessa möjligheter.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #168 skrivet: 03 jul-08 kl 22:48 »
Om ni gillade Sjöfartsnytt så läs boken, den var helt fantastisk! (Själv hade jag läst boken först och var mycket besviken på filmen, men så brukar det ju vara ;))
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Filip Skräplund

« Svar #169 skrivet: 03 jul-08 kl 23:44 »
Han har blivit modern numera, har tom egen hemsida:  http://www.hastmannen.com/
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

Nypålandet

« Svar #170 skrivet: 04 jul-08 kl 00:01 »
Nu har jag snart tjänat 5000, efter skatt 2500. Nu ska jag bara göra om det 3 gånger till så har jag betalat min jävla elavräkning.

fyrdörrarsstolpe

• Gäst
« Svar #171 skrivet: 04 jul-08 kl 08:38 »
SVT VISAR HÄSTMANNEN IGEN
Söndag den 6 juli kl. 20.00 visar SVT återigen filmen om Stig-Anders Svensson, alias Hästmannen.

ja jag vill verkligen flagga för hästmannen..  missa inte den...  han har en sida på näten (nån som hjälpthan)   han orkade inte göra vissa saker på gården   kom mäniskor från hela sverige ock jobbade gratis åt han..  mycket sympatisk man

Brutalblå

• Bohuslän
« Svar #172 skrivet: 04 jul-08 kl 14:48 »
O så finns det en alldeles saliggörande fotoutställning om "hästmannen" på Rydals Museum söder om Borås. Om ni har vägarna ditåt.

För övrigt tycker jag att resursåtgången talar för att hyra film - gärna på bibliotek, som redan gör ett kvalitetsurval och kan behöva få in lite pengar samt bättra på sin statitik. *bevara folkbiblioteken och miljön* Böcker är lite en annan femma, består främst av kretsloppsanpassade träfiber :) och dessutom påverkar försäljningen utbudet på ett annat sätt.

"Varför köper du ekologiskt kaffe när det är dyrare?"
"Det drabbar ingen fattig."

jössesnesse

• Västergötland
« Svar #173 skrivet: 04 jul-08 kl 17:16 »
Nope,skriver med båda men har en ruggigt irriterad mage, gills det?  :)
[/quote

Vad? Är det en LillKimma på G?
Allt jag äger bär jag med mig.
Resten får nån annan ta hand om.

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #174 skrivet: 04 jul-08 kl 17:22 »
Vad? Är det en LillKimma på G?

Nope, bara vanliga magbesvär  :-[
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
« Svar #175 skrivet: 04 jul-08 kl 17:28 »
Senast jag var på bio var 1995 eller 1996.

Idag har jag betalat räkningar, 1606 kr blev det sammanlagt. Mobilräkning, internet, tv-licens och ägarregistrering av hund.

HJFF

• Västerbotten
« Svar #176 skrivet: 04 jul-08 kl 22:45 »
Vad jag har gjort och vad det kostade?

Idag har jag arbetat hemmavid på förmiddagen och eftermiddag på förrättningen där jag får min lön så jag har gått plus, mycket gratis sol och lön för ca 8 timmar, det enda de kostat är ett par droppar diesel och ett par droppar svett :)

Skytten

• Skåne
« Svar #177 skrivet: 05 jul-08 kl 05:39 »
Köpte 3 kg smör 130:-, 1,5 kg ost  58:-, Ett restparti garner 25:-.
Garnerna ska användas för att komma vidare på ett mormorstäcke, jag virkat på då och då de sista åren.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Nypålandet

« Svar #178 skrivet: 05 jul-08 kl 12:27 »
6 nya lampor till bilen. 66 spänn. Packningen jag skulle ha fanns inte, sparade 30 kr som kan förräntas till på måndag, vinst 1 öre.

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #179 skrivet: 05 jul-08 kl 12:46 »
Nu skall vi se.

Till efter midnatt någon gång meckade jag med ett jourlarm. Det kostade pengar för kunden, men inte för mig. Jag får pengar.

Sedan kunde jag inte sova, så jag var vaken istället utan att göra något särskilt. Alldeles gratis.

Så småningom somnade jag och sov rätt länge. Inte heller detta var förenat med några kostnader.

Dagens planer är:

1. Bygg en grunka att ha när jag sågar bräder. Grunkan byggs av delvis tillknycklad L-profil som låg här och skräpade när vi flyttade in. Det ser ut som om den kommer från en kullstormad fackverksstolpe.
2. Prova grunkan.
3. Sätt dit en bortblåst plåt på ett tak.
4. Flytta en kaninbur.
5. Måla ändarna på några vindskivor som Ulva tvingade mig att såga av bara för att hon traskar in i dem med huvudet före.

Inget av detta borde kosta just någonting. Eventuellt kullkastas alla planer av nya jourlarm. Då kostar det pengar, men inte för mig. Jag får pengar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

674 gäster, 2 användare
alternaiv, Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser