Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vad har ni gjort idag-vad kostade det?  (läst 59928 gånger)

mitt ljuva hem

• Gäst
SV: vad har ni gjort idag-vad kostade det?
« Svar #20 skrivet: 01 jul-08 kl 12:07 »
Borde väl bli en femma ungefär va, för brödet (om vi utgår från att du gick till affären, dvs 0 kr i transportkostnader)? I materialkostnad så att säga. Men betalar ni verkligen inte för vatten o el? ???
nej vatten och el är inbakat i hyran.

Jullan

• Småland
    • Sevedstorp Rådgivning
« Svar #21 skrivet: 01 jul-08 kl 12:39 »

Om det är inbakat eller inte, så betalar ni väl för det ändå? Dvs om hyran är på 4300 kr (hittar bara på en siffra) och el o vatten är... ingen aning, men 5% av hyran kanske? Då betalar ni ju likväl 215 kr för el o vatten varje månad. Nu kanske inte el o vatten är 5% av hyran, men jag bara chansade.

Eller rättare sagt, din sambo betalar 215 kr för elen/vattnet varje månad. Det blir 7 kr om dagen i genomsnitt.

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 01 jul-08 kl 12:42 »
Om det är inbakat eller inte, så betalar ni väl för det ändå? Dvs om hyran är på 4300 kr (hittar bara på en siffra) och el o vatten är... ingen aning, men 5% av hyran kanske? Då betalar ni ju likväl 215 kr för el o vatten varje månad. Nu kanske inte el o vatten är 5% av hyran, men jag bara chansade.

Eller rättare sagt, din sambo betalar 215 kr för elen/vattnet varje månad. Det blir 7 kr om dagen i genomsnitt.
jadu du kan få gissa åt oss...hyran är 2815kr hur mycket är vatten,el,värme,parkering uatv det? varsågod och räkna.
parkeringen kostar 125kr i månaden.

Sommartorparn

« Svar #23 skrivet: 01 jul-08 kl 12:42 »

Jo, men det handlar ju om Skruvisens utgifter. Hon betalar inte omedelbart mer för att hon använder mer vatten. (Men om vattenförbrukningen stiger, höjs säkert hyran för alla.) Så det lönar sig inte att spara på kort sikt om man bara tänker egocentriskt och inte miljövänligt. I Tyskland läser man dock av förbrukningen per hushåll.

Jullan

• Småland
    • Sevedstorp Rådgivning
« Svar #24 skrivet: 01 jul-08 kl 12:44 »
 ::) Jag menar inte att ni har så mycket hyra..... Herregud! Jag menar bara att det inte är gratis med el o vatten, eftersom man faktiskt betalar det via hyran.

Lugn o fin!

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #25 skrivet: 01 jul-08 kl 12:51 »
Jo, men det handlar ju om Skruvisens utgifter. Hon betalar inte omedelbart mer för att hon använder mer vatten. (Men om vattenförbrukningen stiger, höjs säkert hyran för alla.) Så det lönar sig inte att spara på kort sikt om man bara tänker egocentriskt och inte miljövänligt. I Tyskland läser man dock av förbrukningen per hushåll.
vi har faktiskt höjd hyra från och med idag 1juli,de höjde 1%,så nya hyran är 2815kr,va va den innan???

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #26 skrivet: 01 jul-08 kl 13:01 »

Precis. Och då kostar det inget, det vet väl vem som helst ;).
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #27 skrivet: 01 jul-08 kl 13:04 »
*gråter*  ;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #28 skrivet: 01 jul-08 kl 13:07 »
Jodå, ja, inte just dig då, men lite över hälften av mina anställda är såna som har det traditionellt svårt på arbetsmarknaden, som har varit sjukskrivna samt har funktionshinder och behöver extra anpassningar på arbetsplatsen. Det kallar jag alternativt.

:-* till take

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #29 skrivet: 01 jul-08 kl 13:15 »
Vatten är inte gratis, även om det "ingår" i hyran. Hur mycket kostade vattnet du använde för att diska efter baket? Diskmedlet? Elen som gick åt för att värma ugnen? Slitage på diskborsten? Hade du någon lampa tänd medan du bakade? Hur fraktades råvarorna hem från butiken? Gick det åt bensin till bilen? Slitage på cykeldäcken?

Hade kommit att vänta mig bättre koll av dig. Nu måste jag försöka komma över besvikelsen som kommer av att tvingas inse att ingen är perfekt.
klart att det inte är gratis, det har jag väl aldrig sagt?
men däremot vet jag inte hur mycket vi betalar för det,ioch med att el, värme,parkeringsplats är inbakat i hyran.

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #30 skrivet: 01 jul-08 kl 13:16 »
Tidigare lyckades du ju specificera hur mycket parkeringsplatsen kostar, detta betyder att ni kan sänka era månadskostnader ännu mera, bara att göra sig av med bilen. Det är alternativt.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #31 skrivet: 01 jul-08 kl 13:42 »
klart att det inte är gratis, det har jag väl aldrig sagt?
men däremot vet jag inte hur mycket vi betalar för det,ioch med att el, värme,parkeringsplats är inbakat i hyran.

Men du som har sån koll på örena :o!

Jullan

• Småland
    • Sevedstorp Rådgivning
« Svar #32 skrivet: 01 jul-08 kl 13:50 »
Det kanske är för att det inte är skruvis själv som betalar hyran? ;)

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #33 skrivet: 01 jul-08 kl 13:51 »
Den som lever på bidrag är inte fri eller hur det nu var....

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #34 skrivet: 01 jul-08 kl 13:55 »
Den som lever på bidrag är inte fri eller hur det nu var....
och för 1000gången är det inget bidrag, det är ett stöd.

Ekub

« Svar #35 skrivet: 01 jul-08 kl 14:10 »
orka

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #36 skrivet: 01 jul-08 kl 14:38 »
och för 1000gången är det inget bidrag, det är ett stöd.

Och vad är skillnaden?

Skytten

• Skåne
« Svar #37 skrivet: 01 jul-08 kl 14:46 »
Ingen anledning att terra för att mittljuvahem har  "stöd" eller vad det nu ska kallas, jag bedömmer att hon är fullt kvalificerad för detta.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #38 skrivet: 01 jul-08 kl 14:48 »
Ingen anledning att terra för att mittljuvahem har  "stöd" eller vad det nu ska kallas, jag bedömmer att hon är fullt kvalificerad för detta.

Jag har ingen som helst problem med att hon har stöd per se, det är ljuva hemmets sätt att trycka ner andra i skorna för att de jobbar och sliter på sin gård som det börjar bli relevant för diskussionen.

Skytten

• Skåne
« Svar #39 skrivet: 01 jul-08 kl 14:51 »
Måhända ingår detta i den rätt ställda diagnosen!
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Dela detta:

* Inloggade just nu

676 gäster, 2 användare
Aevitas, Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser