Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vatten, avlopp & toalett  (läst 3555 gånger)

Stoneflower

Vatten, avlopp & toalett
« skrivet: 29 jun-08 kl 02:10 »
Hej
jag är helt ny här och undrar vad som är bästa lösningen för mitt gamla 1700-tals torp jag precis köpt.
Det jag vill ha lite råd om är hur jag bäst löser det hela med vatten, avlopp och toalett.
Det finns idag inget vatten, måste borra eller gräva efter det.
El finns.
Jag flyttar in nästa vecka och måste lösa toalettfrågan, det som finns på tomten är ett gammalt ruttet utedass som jag tänkte se om det gick att använda till att börja med. Hur sköter jag den på bästa sätt?
Tacksam för svar.

Filip Skräplund

SV: Vatten, avlopp & toalett
« Svar #1 skrivet: 29 jun-08 kl 03:05 »
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

Stoneflower

« Svar #2 skrivet: 30 jun-08 kl 01:34 »
Tackar så mycket för svaret och länkarna.
Finns så mycket att studera, tur att det finns internet och natten  :)

Appeltorp 13

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 14 jul-08 kl 19:38 »
Du kan köpa en 3-kammar eller infiltrations anläggning på rinkabyrör (www.rinkabyror.se) för under 15'000.
Sen får du göra grävande och arbete själv, men det är definitivt den billigaste lösningen

Sia

• Dalarna
« Svar #4 skrivet: 16 jan-09 kl 20:17 »
Beträffande utedasset är nog detta billigaste lösningen, inte mycket som kan krångla:

http://www.dinvvsbutik.se/dassisak-urinseparer-insats-p-7953200.html

http://www.byggahus.se/forum/smahus-garage-friggebod-m-m/64489-utedass.html

Jag har gått på utedass där dom tillverkat en egen dass-isak av en tratt gjord av en avklippt saftdunks-topp att kissa i. Väl fungerande.
Men det ser ju lite bonnpuligt ut. (om man bryr sig om sånt.)
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

Skytten

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 25 jan-09 kl 22:38 »
Finns en toasits med  kombinerad värmesits och urinsepareringsinsats för 500:- ( Clas Olhson)
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Dela detta:

* Inloggade just nu

574 gäster, 1 användare
Roblil

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser