Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bara hanblommor på Squashen  (läst 4171 gånger)

Pip

• Pip
    • Uppland
Bara hanblommor på Squashen
« skrivet: 18 jun-08 kl 08:33 »
Jag har tittat noggrannt på mina Squashplantor och de har massor av små outvecklade knoppar och några större. Men, alla ser ut att vara hanblommor  :(
De största är definitivt hanblommor då de sitter på en lång stjälk och inte har något fruktämne under knoppen.

Min fråga är då: Skall man bara låta dem blomma och vänta på att det skall komma honblommor eller kan man knipsa av de större knopparna man vet är hanblommor så att de mindre får en chans? Jag är ju inte ute efter blommorna (även om de kan t. ex. friteras) utan vill ha Squash!

mistel

• -
SV: Bara hanblommor på Squashen
« Svar #1 skrivet: 18 jun-08 kl 08:42 »
I början brukar det bara vara hanblommor, honblommorna kommer då det blir varmare.

Det spelar ingen roll hur du gör du kan låta hanblommorna sitta kvar eller knipsa bort dem det lär inte göra någon skillnad vad du än gör, honblommorna kommer när plantan känner att det är rätt tid.

sonja på slätten

• Halland
« Svar #2 skrivet: 19 jun-08 kl 20:10 »
Ät hanblommorna som de är, de är jättegoda.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Elin G

• Uppland
    • Radhusträdgården - köksträdgård på radhustomten
« Svar #3 skrivet: 21 jun-08 kl 17:26 »
Vad bra att nån annan redan ställt min fråga, jag satt just och funderade på samma sak.
Köksträdgård på radhustomten
http://radhustradgarden.blogspot.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

542 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser