Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vår kära kanin har somnat in  (läst 866 gånger)

Eufemia

• Skåne
    • Naturlig Dressyr
Vår kära kanin har somnat in
« skrivet: 07 jun-08 kl 16:24 »
Vår fina franska vädurshona har somnat in idag. Igår var hon hängig och hade diarré, ingen förbättrning i morse och nu på eftermiddagen så somnade hon in med kompisen vid sin sida. Hon var bara två år.
Hon måste ha ätit något olämpligt. Hon gick ju ute fritt på gården varje dag.  Det är så trist och nu måste jag berätta för vår dotter..   
 :'(
Brinner för Naturlig Dressyr och Natural horsemanship. Uppfödare av Brittisk Korthår. Kindahöns och ryafår!

klorofyll

• Gäst
SV: Vår kära kanin har somnat in
« Svar #1 skrivet: 07 jun-08 kl 17:05 »
Skickar styrkekramar! Det är så smärtsamt när de små vännerna dör så hastigt och man aldrig
får chansen att hinna göra något...
Jag brukar trösta mej med att tänka mej se dem skutta runt i en perfekt liten värld med sina vänner,
de är ju inte kvar i den kalla stela kroppen.

Dandelia

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 07 jun-08 kl 17:37 »
Usch, det är sorgligt att mista dom! Tog hjälp av grannen för att avliva min fv-hona idag. Hon
skulle fyllt 1 år den 15/6. Selma var tillbaka i sin vanliga goa form efter en längre tid med bitskhet och småbråk. Hon hade brutit ryggraden, troligen skuttat för vårdslöst från taket på sitt hus. Bakbenen släpade och jag bestämde mej direkt. Den förra honan led av samma problem, det känns extra hårt. Selma hann få en kull med underbara ungar iaf, 8 st som nu är 6 veckor gamla och får klara sej utan mamma.

Jag hade precis bestämt mej för att Selma trots allt skulle få finnas kvar som avelshona och inte gå i grytan pga brunstilska. Typiskt, nu blir det gryta ändå!

/Dandelia

Eufemia

• Skåne
    • Naturlig Dressyr
« Svar #3 skrivet: 07 jun-08 kl 20:35 »
Tack för er tröst... nu har jag begravt henne under hasselträdet där hon tyckte bäst om att vara. Vi gjorde ett kors till henne och hon fick med en morot och några syrenblommor.  Graven dekorerades med vita syrenblommor och korset. Nu kan barnen gå dit ibland och minnas henne. Hon var ju så snäll och godhjärtad.  Kvar finns en skröplig Amadeus som går runt och letar efter sin fru.
Brinner för Naturlig Dressyr och Natural horsemanship. Uppfödare av Brittisk Korthår. Kindahöns och ryafår!

Dandelia

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 07 jun-08 kl 22:21 »
Vad fint ni ordnade för henne! *kramis*

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser