Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Järnladyn råder i huset  (läst 743 gånger)

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
Järnladyn råder i huset
« skrivet: 22 maj-08 kl 21:52 »
Har två hönor som har kycklingar just nu en guldfärgad raring har fyra FFF och en svart (som står väldigt högt i rang) har tre två dagar yngre Isar .
Hon är inte snäll, hackar ingen blodig , men gör mycket klart att hennes kycklingar ska äta sig mätta först. Hon jagar ut alla , ibland även den andra mamman ur huset tidigt på morgonen. Sedan ser hon till att hennes små får det goda som jag ställer in till dem. De andra är ju lite äldre och verkar lära sig bli smarta och snabba , för det piper fram och snor bitar, även om deras mamma "fegar" .

Det hade ju varit trevligt om de vore såta vänner , men det kanske lugnar sig framöver.

Nån med likanande erfarenheter?

//Maya
Mamma till fyra, mormor till tre. Jag har i djurväg:Kissekatt och hönsor; Isbar, Maran, Araucana och Mignonankor. Akvarium med bl.a. Malar, Botior och olika tetror. Handgrävd damm och bäck. Guldfirrar i dammen.

Margit

• Gäst
SV: Järnladyn råder i huset
« Svar #1 skrivet: 22 maj-08 kl 22:15 »
Mina hönor som har kycklingar är inte heller vänner, ranghögst höna kör bort alla utom sina egna små  ::)

Helt naturligt antar jag, men man kan bli lite irriterad på dem. Gör en "kycklinghörna" dit endast kycklingarna kan ta sig och äta - så är du säker på att de små får i sig det de behöver  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

851 gäster, 3 användare (2 dolda)
Nataks

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser