Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Oxå skendräktig...  (läst 769 gånger)

Attes matte

• Jämtland
Oxå skendräktig...
« skrivet: 20 maj-08 kl 23:48 »
Min lilla gotlandshona som är ca 4½ månad har byggt sig ett rejält bo med päls och hö och allt inne i sin bolåda. Jag förmodar att det betyder att hon är skendräktig, eller? Hon har inte varit ihop med nån hane (och har hon det så är hon rena Houdini!  ;) ) så hon är inte dräktig.
Bör man låta hennes bo vara, eller ska man ta bort det, eller hur ska man göra? Hon kommer ju inte att paras än på ett par månader, så jag antar att man lika gärna kan låta henne stöka bäst hon vill, eller?
Hon blev förresten jäkligt butter på mig när jag städade i hennes bur idag... oj oj... Bet och krafsade på den lilla spaden och knorrade och hade sig... Hi hi... tur hon är söt...  ;D

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Oxå skendräktig...
« Svar #1 skrivet: 21 maj-08 kl 07:38 »
Låt det vara bara, om några dagar har hon tappat intresset för det och då kan du ta bort det. Hon kommer vara skendräktig i ungefär 21 dagar nu så då kan hon vara lite sur och grinig.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Dela detta:

* Inloggade just nu

669 gäster, 2 användare (1 dolda)
gotthard

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser