Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bilder på era kaningårdar  (läst 6365 gånger)

sofiaho

Bilder på era kaningårdar
« skrivet: 18 maj-08 kl 16:00 »
Sitter och funderar och drömmer mig bort hur jag skulle vilja fixa min kommande kaningård (det är inte aktuellt på länge dock).

Skulle vara jättekul att se hur ni som har många kaniner och kanske främst kaniner för självhushåll/köttproduktion har löst era kaningårdar! Berätta gärna lite kring dem, vad ni tänkte på när ni byggde, för och nackdelar ni kommit på längst vägen osv
Instängd lägenhetsbo som längtar ut till ett torp. Lever med 3 hundar, 2 katter, 3 degus, 2 gerbiler och en underbar sambo

beekeepern

• Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
SV: Bilder på era kaningårdar
« Svar #1 skrivet: 18 maj-08 kl 22:25 »
Hej!
Larm, minfält, självskjutande gevär och så några 6-fackare med kaniner också.

Beekeepern ;)
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #2 skrivet: 19 maj-08 kl 08:49 »
Hej!

Beekeepern ;)
;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 19 maj-08 kl 09:03 »
Helt seriöst så måste man faktiskt fundera på hur man skall klara sig undan besök från tvåbenta rävar. Larm är alldeles nödvändigt, inte bara precis vid kaninerna utan även en bit ifrån så man kan få en varning innan tillgreppet är ett faktum.

Belysning.

Jag har inga bra förslag på hur kaninerna skall kunna gå på bete. Och det retar mig eftersom jag tycker det är ett jättebra sätt att hålla dem på sommaren. Gunnebostängsel med taggtråd?

Kwack

• Stadsböna som blev torpartant.
« Svar #4 skrivet: 19 maj-08 kl 09:35 »
Tips på kaninhysning kanske:
En granne längre ner längs vägen tröttnade för något år sedan på diverse påhälsningar så han satt en helg och "flätade" en tjock kabel med taggtråd som han sedan la ut tvärs över infarten med lite löv o gräs över!
Sen hade han en liten liten skylt som upplyste om detta på husväggen haha! Dom han kände blev informerade och fick ringa innan besök.
Han upptäckte vid två tillfällen hur effektivt det var: Första gången när han själv efter en lång kväll körde in på uppfarten och glömde sin "fälla" . Detta gav honom däckbytes jobb dagen efter och sen ett bra tag efter så kom det klåfingriga tvåbeningar och de fick stranda den stulna bilen och promenera 1,5 mil till civilisationen där faktiskt polisen väntade!

Själv har jag flera hundar med möjlighet att hälsa på hos smådjuren, bra belysning och stora höhäckar, lättstädade burar med utemöjlighet och elstängsel runt alltihop med möjlighet att vidarekoppla elen till stalldörr mm.
Några av mina bästa vänner är djur! Med dom har jag de bästa diskussionerna.

sofiaho

« Svar #5 skrivet: 21 maj-08 kl 15:15 »
Jag ville ju se bilder ;) Ingen som har bilder på sina kaningårdar?
Instängd lägenhetsbo som längtar ut till ett torp. Lever med 3 hundar, 2 katter, 3 degus, 2 gerbiler och en underbar sambo

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #6 skrivet: 21 maj-08 kl 17:18 »
Jag ville ju se bilder ;) Ingen som har bilder på sina kaningårdar?

Jag hade en del bilder i datorn, men den krashade och allt försvann... orkar inte fota nu...  :P

Finns bilder utlagda om du söker på burbygge, bygga bur, eller något sådant.
Landsflykting i storstan...

Humleblomster

• Södermanland
    • Sanduddens djur
« Svar #7 skrivet: 21 maj-08 kl 18:27 »
Hej!

Beekeepern ;)

;D ;D ;D

Här blir både larm och hund.. Vill ju också ha mina på bete, tyvärr får det bli dagtid när vi är hemma och ute, på nätterna får de vara inne i buren  :( Borde vara tvärtom då kaniner är nattaktiva men tyvärr är de ju inte ensamma om det.
Här finns både barn och djur, alla unika på sitt sätt. Innehar genbank för en del av dom.
Citat från min gammelfarmor: "En kan leva hur länge som helst, bara inget kommer åt en"
http://humleblomstret.blogspot.com

villocksåha

• alltmellanhimmelåjord
    • -
« Svar #8 skrivet: 21 maj-08 kl 20:24 »
Så här blir det när jag/vi bygger ,man tager vad man haver,men det blir helt ok

villocksåha

• alltmellanhimmelåjord
    • -
« Svar #9 skrivet: 21 maj-08 kl 20:25 »
Så här blir det när jag/vi bygger ,man tager vad man haver,men det blir helt ok
mera

villocksåha

• alltmellanhimmelåjord
    • -
« Svar #10 skrivet: 21 maj-08 kl 20:27 »

beekeepern

• Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
« Svar #11 skrivet: 24 maj-08 kl 23:01 »
Här har jag några burbilder.

http://www.alternativ.nu/smf/index.php?topic=41514.0

Beekeepern
« Senast ändrad: 25 maj-08 kl 14:30 av beekeepern »
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

Brännbols ompla.

• Uppland
    • Ullis Blogg
« Svar #12 skrivet: 30 maj-08 kl 19:19 »
Jag har några kaniner inne i "stallet". (en del av sambons garage, där han har verktyg mm.)

9 fackare som är fast byggd i väggen

Sen har jag några "skruttiga" burar ute i kaningården, dessa ska målas om i röd färg med blåa dörrar nu under sommaren.  Då ser dom lite mer enhetliga(heter det så  ???) ut.

Sen har jag en 3 fackare inne hos getterna och tre större burar till belgiska jättarna i en getbox. Som jag för tillfället inte hittar några bilder på...

Delar gård med mina hundar, katter, höns, kaniner, dotter och sambo :)
(dobermann, huskatt, holländsk dvärg, sachsegold, hermelin, dvärgvädur)

Dela detta:

* Inloggade just nu

660 gäster, 3 användare (1 dolda)
Karlsdotter, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser