Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allt du behöver veta om tomater finns här!  (läst 3466 gånger)

Lotta22

Allt du behöver veta om tomater finns här!
« skrivet: 15 maj-08 kl 22:12 »
 :o På den här hemsidan finns ALLT (och nu menar jag ALLT!) och mer därtill om tomater. En riktigt häftig hemsida för tomatodlarnördar!
http://www.tomatsidan.se/

Inga-Karin

• Två av våra 12 Hedemorahönor med sina tuppar
    • Västmanland
SV: Allt du behöver veta om tomater finns här!
« Svar #1 skrivet: 17 maj-08 kl 14:09 »
Man tackar. Den här länken läggs genast till favoriter!

MVH I-K
Maka, mamma, svärmor, trippelmormor, dubbelfarmor, matte, hönsmora, f.d.skolsyrra, dotter, syster, faster och moster. Nybliven statsanställd friherrinna.
Vi fick hem våra Hedemorahöns 080320 och fick beviljat Genbank 090325

rosen

« Svar #2 skrivet: 27 jul-08 kl 13:15 »
hej ..
Har nu läst den insända webbsidan om tomater och odling.
Har en fråga att ställa och ber om råd och hjälp.
Odlar tomater i hinkar som står i trädgården. jag tror att jag gjort nåt dumt. Jag har tjuvat grenskott som man skall och plantorna är cirka 70 cm höga och massor med blommor o en och annan tomat. Men det verkar som dom inte orkar med att utvecklas. Så jag tänkte att om jag nyper av toppen på de stora utveckalade bladen dvs ta bort lite grön så blir det mer kraft till tomaterna. Men det vill sig inte ändå. Använder hönsgödsel som gödning . vid plateringen hade jag hönsgödsel i jorden och sen har jag vattnat med hönsgödselvatten var tredje dag, svag sådan.

Rosen

mistel

• -
« Svar #3 skrivet: 27 jul-08 kl 13:34 »
Är du säker på att det är en sort som ska tjuvas?? Sorter som tjuvas brukar bli långa lianer 4-6m på en sommar 70cm låter snarare som en liten busktomatsort som man då inte ska tjuva.

TA INTE BORT BLADEN, bladen samlar in energi till växten och den orkar mindre ifall du tar bort dem.

Dela detta:

* Inloggade just nu

449 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser